det regnar småspik över engelsson hus idag..

Publicerad 2009-10-03 18:56:29 i Allmänt,

Blåsigt o regnigt o hot om storm..ja så har vi det i Blekinge just nu..det har småregnat o blåst hele långa dagen o nu på kvällen så har det frisknat i ordentligt.. Så skönt att kura inomhus...maten e lagad o uppäten, disken diskad o vi har röjt upp o ställt undan..  Så nu kan man ta det lugnt..
Idag så var jag o käre sambon hembjudna till näst äldsta dottern med pojkvän...de hade städat o fixat så fint o gjort en fantastiskt god äppelkaka.. Det var så roligt att se hur de ordnat o fixat med sitt..helst vill jag ha henne hemma jämt...men jag ser att hon har det bra...
Hyyy vad det regnar nu..det låter nästan kusligt.. Det e många som tycker att det e så mysigt med regn o blåst..inte engelsson dock..jag har bott i ett dragigt hus ute på en slätt i många, många år.. Där fick man hålla i hatten o dra på sig dubbla raggsockor för att överhuvudtaget överleva..  Så jag uppskattar inte regn o blåst ett dugg...
Ett Irisblad


Postat av: Jossan

Publicerad 2009-10-03 21:29:36

Gott med äppelkaka i höstrusket.

Ja, jag är faktiskt tillbaka i bloggandet, har tom skrivit ett inlägg ;)

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-10-03 22:18:51

Vilken vacker bild den sista. Vattendroppar på blad är nåt extra.

Jag hoppas att ni får fint väder i morgon. Vi har haft sol och fint i några dagar men i morgon ska det visst bli regn och rusk här.

Det får bli en mysardag inomhus då. ;)

Ha en fin söndag.

Postat av: Maria/kattloppan

Publicerad 2009-10-03 23:44:39

Håller med du ja hihihihi skulle helst vilja bo på nån varm solig plats just nu....

Visst är det skumt att dom inte stöttar nått som kanske kan bli en framtida försörjning för henne ??? Hade en kompis som fyllde i A kasse korten fel och blev avstängd utan att dom frågade hur hon tänkt hon hade glömt ett X i en ruta nu kämpar hon för att behålla sitt hus eftersom hennes man blev arbetslös för snart ett halvår sedan...

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-10-04 02:17:54

Har regnat här med... fast det gör inte så mycket, har städat och bakat.



Sv. Ja handdukarna är fina men de är faktiskt väldigt dyra...

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-04 10:53:00

Jag gillar inte heller blåst och regn.

Vet inte vilket som är värst.

Men om det både blåser och regnar samtdiigt då är livet trist.



Såg att du varit uppe länge inatt.

Hmm...sådant är jobbigt när man bara vill sova.

Hoppas du ändå fick lite sömn till slut.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej