engelsson har varit ute på

Publicerad 2009-10-15 20:22:19 i Allmänt,

vift med barnbarnet idag...lille mannen o hans mummi har traskat runt hand i hand o diskuterat viktiga saker..
Första stoppet var hos Bettan på hennes jobb där fyndade mummi kökshanddukar o en tjusig röd tygkasse o Zac fick en mjuk delfin av Bettan
Sen gick vi in till frisören o där blev den lille gentlemannen riktigt tjusig i kalufsen..han satt så fint i stolen o konverserade fröken frisörskan..allt möjligt hann avhandlas innan han var färdigfriserad..
Efter frisörbesöket gick vi till stora Äventyrslekplatsen o där snurrade Zac till tillvaron ordentligt..han klättrade o hoppade o studsade o klängde o svingade sig i lianer så mummi var alldeles yr i huvudet till slut..
Efter lekplatsen så avrundade vi med en hamburgare..
Så härligt det e att ha ett barnbarn..o speciellt denne lille mannen..jodå jag e jättepartisk ..tacka tusan för det..han e ju bara bäst..
Senare på eftermiddagen så travade jag o kusin ner till byn o köpte färskt bröd o sen var vi in i en nyöppnad garnaffär o köpte lite garn o stickor..
Så idag har engelsson inte gjort annat än ränt på byn..inte ett smack nyttigt har jag gjort..o det var skönt det


Postat av: Jenny

Publicerad 2009-10-15 20:40:32

Det låter som att ni har haft en helmysig dag tillsammans.=)



Barnbarn har jag inga men däremot syskonbarn som bor i huset brevid. De kan, precis som ditt lilla barnbarn, få mosters huvud att snurra hejvilt.=)

Igår hjälpte de till med lövkrattning. Det gick vilt till vill jag lova. Lille Jonas (2år) lyckades svinga krattan rätt i ansiktet på sin syster Moa (7år). Jösses vilket liv det blev.

All gråt & tandagnisslan gick över när de fick hoppa i lövberget som lastats in i rabattramen.=)



Kram Jenny

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-10-15 21:24:43

Jag ska tjuva mig en sån dag imorgon.. Sa till på förskolan att imorgon har Moltas vård av farmor på hemmaplan.. På lördag kväll/natt ska vi ha Adam så det blir en riktigt gosehelg. Men imorgon kväll ska jag o deras mammor på Ladies Night i stan, ska bli jättekul!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-16 06:48:31

Låter som en mycket produktiv och nyttig dag tycker jag....allt mäts ju inte i saker som måste göras - Livskvalité är MINST lika viktigt. :)



Klart du måste kolla in boken!! Jag stötte på den själv i vuxen ålder på ett kampsportsläger (de läste lite efter varje pass som avslappning) och vi hade urkul åt alla små äventyr och svängar. :))

Hon skriver ju även litegrann för vuxna....alla barn har ju inte koll på Hamlet och Beethoven, men det här kan ju vara en början. :)

Kan även skvallra att Vems lilla mössa OCH korken flyger (fortsättningen) ska finnas ihopslagna till en bok om man letar lite.



Iväg och skaffa och trevlig läsning!!



KRAAAAM

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-16 08:21:43

Morning på dig! Har läst ikapp en hel massa hos dig...många tänkvärda ord!

Dina foton är bara så underbara!!! Njuter varje sekund!

Förstår om du är tveksam till operation av ryggen..men du måste rådgöra mer med läkaren tror jag! Jag är opererad...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Speja

Publicerad 2009-10-16 09:17:18

Så härligt det låter och vad avundsjuk jag blir. Småherrarna här har så långt till både mor- och farföräldrar så det blir sällan de ses...det är verkligen ett tråkigt tomrum som jag önskar inte fanns.

Vad gott att inte vara nyttig ibland, det behövs verkligen mer av den varan.

Ha en fin helg!

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-10-16 09:25:09

Lät som den perfekta mysdagen! :-)



Såna där rönnar fotograferade minsann jag också igår! De är verkligen VACKRA nu!



Ha en fin-fin fredag!!! :-)

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-10-16 11:13:32

ååå vad jag längtar efter att gå runt med mitt barnbarn och prata viktiga saker...det dröjjer nog ett tag, men den som väntar på nått gott....

ha en skön fredag

kram Bibban

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-16 11:31:55

EN VOI! EN voi! olla ilman! Teitä! Har gått och funderat och funderat och kan inte vara utan min blogg! Mina kära vänner! Så är det bara! Jag mår bättre att vara bland er! hihihi Hoppas allt är bra med dig vännen! Iso hali! ♥

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-10-16 14:37:25

Låter som du hade en riktigt trevlig torsdag. Hoppas du får en lika fin helg!=)

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-16 14:44:15

Vilken underbar dag du verkar haft. När jag läser så blir jag alldeles Ebba-sjuk men hon är ju så långt bort numera. Kram på dig.

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-16 15:21:18

Man behöver inte alltid göra så himla mycket nyttigt.

Det är ju skönt att ta det lite easy ibland.

Fast jag kallar det nyttigt att gossen klippt sig och fått leka lite i den friska höstluften.



Ha det bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej