Goderafton såhär på söndagskvällen

Publicerad 2009-10-25 18:51:35 i Allmänt,

hälsar engelsson från ett superregnigt Blekinge..det har drippat o droppat, öst ner o småregnat om vartannat hela långa söndagen..o lördagen o fredagen med för den delen..en lite småtrist helg för man har knappt velat sticka ut näsan..liite grann var ju engelsson tvungen o lufta kameran..så fredag förmiddag så tassade jag ut i duggregnet o tog några bilder..
Först så tog jag bild på ringblommorna o denna bilden tycker jag själv mycket om..sekunden efter att jag tog bilden så föll droppen..
En ståtlig kålplanta hade samlat på sig försvarliga droppar på bladen
O så de så stiliga solrosorna slokar nu betänkligt..men vackra ännu..
om man går riktigt nära o kikar i allafall...
Ja ännu finns det mycket fint att fota..o snart kommer vintern med sina bilder som engelsson kan föreviga..det ska bli spännande.. Det e fortfarande lite nytt det här med fotograferandet..ja nytt o nytt..i sin gröna ungdom gick engelsson inte många meter utan sin kamera o få barn e väl så dokumenterade i bilder som mina..  Men att fotografera såhär som jag gör nu..det känns nytt..o framför allt digitaltekniken e ny för mig.. Jag har lite småtjurigt värjt mig för det i många år..idag begriper jag inte varför..
Vad har ni sysslat med idag..ska gå en runda hos er om en stund..  Idag har det inte gått i så många knop här hemma..lite småpyssel o plock  har vi hållt på med o en liten snabbrunda på loppis..bytet blev en enorm julröd linneduk för en tjuga..lycka lycka.. Sen gjorde vi en Shepherds Pie som blev mycket lyckad..prova gärna om ni aldrig lagat det..enkel o bra mat..  Ha nu en riktigt fin söndagsafton...


Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-10-25 20:51:50

Hej Engel,

man ser att du har rätt feeling för kameran - vissa har öga för det och du är en, fint!!! Höstrusk i väst likaså, ruskväder ;) Vi hoppas veckan blir lite bättre, kraaam, Hooden

Postat av: Emma

Publicerad 2009-10-25 20:56:35

regnat här oxå hela dagen =( Fast jag har iofs jobbat så det har inte gjort så mycket!! =)

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-25 21:19:53

Hellllooooo! samma jäkla tråkiga väder är det här, grått och regn usch! Men vad fina bilder du tar!!ÄR DU fotograf?? du är ju förbannad duktig på att fota!ha nu en fin kväll kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-25 22:09:28

Du är duktig med kameran. Jag har tyvärr inte rätta intresset men tycker om att titta på andras bilder. Här har det sytts idag, så ovanligt....:-) Det ovanliga är väl att det är ett klädplagg åt mig själv, en tunika. Shepherds pie gjorde mamma ibland åt sig och sin man. Själv har jag inte smakat det. Ska kanske testa. Vet att jag har ett recept någonstans.

Postat av: bc owner

Publicerad 2009-10-25 22:24:30

Vilka vackra bilder!!



Här har det regnat hela dagen tydligen.

Jag var ute och vallade får i regnet i förmiddags och så länge det inte vräker ner går det fint.

Resten av dan har jag sovit (somnade på soffan) men tydligen har det regnat hela tiden.

Det vore fint om det inte kom nån mer nederbörd nu på ett tag. Marken hinner inte svälja det.



Mvh Jenny

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-26 08:01:26

Jo du jag flyttade från Harads för ca 6 månader sen! sålde vårat hus och flyttade hit efter jobb! Tvång! usch saknar vårat hus och allt där borta. det är ett fint ställe! ha en fin dag kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-10-26 08:20:58

Himmel o plättar...vilka vackra foton du än en gång bjuder på! Jag njuter!

Njuter även av dina loppisfynd! (Hm..den där engelska teburken...en sån slängde jag nyssens! Fast dottern fick syn på den så nu bor den hos henne!)

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-26 10:07:52

hahha ja så kan man ju se på saken också! hihi tänkte inte så! ja många tips har kommit in och det är jag tacksam över! Vi får se vad det blir! Allt går! ha en bra dag kram

Postat av: Emma

Publicerad 2009-10-26 10:27:24

njae jag vet inte, kunde väl väntat 20 år till iaf =P

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-10-26 14:49:20

När man ser dina foton inser man verkligen att hösten är en underbar årstid!!



Ha en härlig dag!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-26 15:39:46

Det suger alldeles vansinnigt och vildsint - Heljobbigt!! :)

Ja tack, ge mig, ge mig!! :))



Här har vi haft en helstökig dag, en väninnas far gick bort i helgen och hon är (så klart) jätteledsen. Jobbigt när man önskar att man kunde göra mer än att bara finnas där. Ta bort det onda, klappa bra. :(



Hoppas du min goda kvinna har en underbart härlig höstdag i alla fall.



Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej