engelsson e dunderförkyld

Publicerad 2009-09-22 11:42:50 i Allmänt,

Secrets of sneezing
jahapp så var det klippt då..nu slog flunssan till..jag som skadeglatt åsett hur hela min omgivning fallit som furor för denne hemskeflunssan åkte dit med dunder o brak idag..men så e det, last man standing, det e engelsson det
Fyyyy tusan jävlar så miserabel jag känner mig..näsan rinner ögona rinner o jag nyser konstant..bläääääääääää
Japp engelsson känner sig som en bacillhärd för tillfället..suck o mutter o morr..
Så  nu tänker jag ta till min dundermeducin i form av grönt te med citron, ingefära o mynta..borra ned mig i mitt soffhörn, inrullad i  en filt o med ett ton pappersnäsdukar till hands o kolla Miss Marple
Aaaattjooo på er kära vänner o må bacillerna hålla sig borta från er..


Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-09-22 11:55:40

Det är nog bara att krypa ner i sängen o dra något gammalt över sig....finns nog inga genvägar ur detta elände!

Du får massor av tröstande tankar från mig i alla fall.....



KRYA PÅ DIG!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-22 12:39:46

Ja det låter som en bra kur! Massor sjuka men här inte den "fruktade" dykt upp ännu bara en massa andra feber o förkylningsgrejer.

Postat av: bettan

Publicerad 2009-09-22 12:52:02

krya på dej snabbt

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-22 13:05:28

Sköt om dig ordentligt och krya på dig. Säg till mannen att han ska skämma bort dig extra mycket nu....:-)

Postat av: Björn & Frida

Publicerad 2009-09-22 13:27:41

Låter som en bra kur. Krya på dig!

Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2009-09-22 13:58:53

jag bjuder på ingerste

Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2009-09-22 13:59:24

jag bjuder på ingefärsrste.

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-22 15:42:25

nej!

men stackars dig.

Hoppas du kryar på dig snart.

kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-22 15:58:00

Men käraste söta!!!

Hur kan sådana charmiga bacilusker som hon publicerat, orsaka sånt elände?!?

Jag hoppas att du jagar dem på flykten nu då de ställer till det sådär!

Bums i viloläge och se till att hanen i familjen gullar våldsamt!! Order från fröken!!

Vill han inte kan jag även tänka mig att låna ut mitt bra-och-ha brev från operationen i somras - lite tip-ex och det funkar på de flesta åkommor.

Tur att du inte smittar virtuellt, klappar bra och kramar därför innerligt....KRAAAAM!!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-09-22 19:15:26

MEN HEJ! HUR är det här då förutom träningsverken?? inte bra alls!! Stackarn! Ja mamma och pappa blev glada över burken med sylten! Har inte provat pajen men den ser ju så god ut.KRYA PÅ DIG nu vännen! BAMSE KRAM

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-09-22 19:30:19

hihi, taaaaaack.....Plockar fram barnasinnet lite då och då ;P Har du haft en bra dag? Kram

Ps: Krya på dig vännen

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-09-22 20:00:41

Men huvvaligen då stackars dig...jag bjuder inte på nått the, det enda jag kan erbjuda är en bit pizza från igår...kan det vara nått för bacillerna månne??

i annat fall så vill jag säga KRYA PÅ DEJ och ge dig en STOR kram på avstånd förståss, hinner inte bli sjuk nuuuu !

Postat av: Puff som önskar att Engelsson kryar på sig fort ju!!

Publicerad 2009-09-22 20:24:20

Finaste du...

Blir frisk nu fort...

Fortare än kvickt ju...

På en gång ju..



Paula är en riktig häxa hon ju

Ska be henne rabbla lite blifriskramsor ju =)



Isot lämpimät Halit!!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-22 20:39:51

Det är många som blir attackerade av den däringa usla influensabasilusken.

Av nån underlig anledning har jag lyckats klara mig.ta i trä

Normalt sett har jag en förmåga att vara bland de första 'offren' som slinker dit.



Hoppas att du snart är kry igen.



Kram Jenny

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-09-22 21:43:04

Nä men stackars Engelsson. Inte ska man gå och dra på sig såna basilusker! Och man ska absolut inte skratta åt de som trillar dit. Så jag sitter här gravallvarlig för att slippa eländet. ;)

Krya på dig nu. Drick mycket te och vila mycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej