engelsson e tebax i Gellivare

Publicerad 2009-09-06 23:36:54 i Allmänt,

Så idag for vi tillbaka norrut..passerade Polcirkeln o o diverse älvar för o sen hamna i Gellivare.. Vädret var ganska disigt o bitvis störtregnade det..vi gjorde en del pauser längs vägen för o fotografera o plocka svamp,..för det e alldeles hemskt vad svamp det finns nu..så alla norrlänningar haka  korg på armen o ut o plocka.. Vi hittade en hel bataljon med Karl-Johan svampar..väldigt roligt eftersom den tydligen e sällsynt i år..

Den här överblommade rosen o knopparna fotade jag på gårdsplan precis innan vi for
En sista bild över Torneälv..som ett farväl till nästa gång
Vackra Ängesån vid Överkalix
En vacker ravin nära Skrövån o Karl-Johan bataljonen
Undersköna Hirvijärvi i disigt väder
Ett klöverblad efter regnet
Så nu har vi tre dagar kvar här uppe innan planet lyfter mot söder igen.. På tisdag ska vi till Kiruna om vädret e vettigt..  I morgon ska vi åka en lingonrunda o se om vi kan få ihop nån liter åt sambons föräldrar..svamp har vi plockat så de fått frysa in för vintern..roligt att kunna göra något för dem..det e tungt att bo så långt ifrån..
Nu ska jag krypa ner o sova..ha det fint alla i morrron bitti ska jag kika runt hos er o se vad som händer..kram o sov gott


Postat av: LapinPimu som längtar hem nu.....

Publicerad 2009-09-07 00:03:06

Så underbara bilder... ja som vanligt då =)



NÄR exakt åker ni hem?

Hinner ni höra sändningen..

Funderar på att prata om hemlängtan eller så..

Där tänkte jag isf nämna er och eran resa.

Eller om missbruk...

Ja tvära kontraster mellan ämnena ju...Haha

Vill prata om så mycket så jag har svårt att välja.

Vill ju ha ut allting innan jag blir "Kickad" Hahaha



Ja vi får se vad det blir..

Bestämmer väl i sista stund som vanligt.



Nattinattihalit!!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-09-07 07:36:12

Voi kiitos rakas ystvävä!Mukava olla takaisin! Hoppas allt är bra med dig! Vi hörs mera vännen ha en bra dag, kram

Postat av: Speja

Publicerad 2009-09-07 09:15:20

Vilka vackra bilder! Tack för det, själv har jag aldrig varit så långt norrut fast jag har velat. Ha det fortsatt fint!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-07 10:13:47

Vad släkten måste njuta av att få rå om er!! Kan tänka mig att det inte blir så ofta när man bor så långt bort. Ha en fortsatt bra ledighet!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-07 10:28:36

Åh åh åååå!! Karl Johan som e så gott!!

Så för att ställa saker på rätt köl igen - och bara för din skull såklart - kommer här lite bilder från fjället också. :)



Massor av gulligheter och klem pa dig!!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-09-07 11:18:57

Åh så UNDERBARA bilder! Härliga Norrland!!



Välkommen hem,kram Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-07 14:59:51

Hej!!

Tack snälla, goa du för berömmet - Att få det av dig som är så duktig med kameran värmer ända in i hjärteroten - Så massor av kärlek tillbaka!! :)

Jag berörs och inspireras alltid av naturen och alla skiftningar däruppe - någongång ska jag ta mig tillräckligt med tid för att försöka måla och teckna när jag är där.

Synd att det är för långt norrut för kantisar....men Karl-Johan är annars en av mina stora favoriter. :)



Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-07 16:09:55

Vilken VACKER hare!!!

Du verkar haft en riktigt HÄRLIG vistelsei urskogen...

Hjortron???

Jag älskar doften av hjortron och myrren,,var i Kemijärvi som barn VILKET ställe mitt...Så mycket fiskande 18 aborrar på 20min...

Kram Jenny

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-09-07 16:34:25

Mmmm vilka läckra bilder...ja man borde nog bege sig ut i skogen för att plocka svamp.



Ha det gott...kramen

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-09-07 17:34:11

Är det inte i Gällivare ni är???...:)

Men snart är ni hemma igen....kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-09-07 19:59:46

Hej igen! Oh...så vackert du visar Norrland!!! Underbara foton! Och Jösse då...såå söt!

Inte säger du väl farväl...på återseende istället!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Elin - Ett hus till oss

Publicerad 2009-09-07 20:51:30

Vilka härliga bilder :) Norrland är vackert!

Postat av: Christina

Publicerad 2009-09-07 22:31:27

Så fina bilder du tatt , skoj att träffa släkten kan ja tänka mej ,Kramisar /STINa

Postat av: Boman

Publicerad 2009-09-07 23:12:13

Tror att jag hittat den där slemmiga svampen du hade sett. Kolla på min sida om det stämmer.

Allt gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej