god morgon mulna tisdag

Publicerad 2009-09-15 08:50:57 i Allmänt,

muttrar engelsson..vad e detta??? jag hade ju beställt sol o värme ju..nåja det går nog o göra en bra dag av detta oavsett väder..
uuuuuuut i skogen ska engelsson trava idag..med svampkniven nyvässad o svampkorgen käckt på armen..jajamen se upp nu soppar o kantareller...riskor o kremlor o allt vad ni heter..inte för att fega engelsson vågar plocka mer än en handfull sorter..  Trots att jag e under utbildning..jomen jag läser nämligen en blogg som heter Bomans kassar http://bomanskassar.wordpress.com/ ..o där presiderar en förträfflig svampkännare som så vävilligt delar med sig av sitt kunnande..så lite modigare är jag nog i år i allafall tack  vare denna blogg..så tack så mycket för det...
2008_09_26-MushroomSeason.jpg
Men nu ylar det i kaffetamen..engelsson behöver sitt elixir..ha en fin dag alla..

Nu kom solen*S*
O jag hittade denna bild..har ni nånsin sett på maken..


Postat av: Speja

Publicerad 2009-09-15 08:55:42

Du ska se att det vänder, tycker jag anar liten ljusglimt över grantopparna. Lycka till i svampjakten, bli nu bara inte FÖR våghalsig.



Kram.

Postat av: Cina

Publicerad 2009-09-15 08:57:42

Här skiner solen som bara den, skickar några solstrålar till dig och önskar dig en trevlig dag i svamskogen!

Kram!

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-09-15 10:54:21

Hej hej!

Nu är jag med och tävlar om att bli månadensblogg hos Shibby. Tycker du att jag är en värdig vinnare får du gärna ge mig din röst. Jag är bidrag nr 11 =)

rösta via denna länk i så fall

http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11855591



Kram M

Postat av: LapinPimu som längtar hem

Publicerad 2009-09-15 11:03:50

Hej finaste Engelsson.



Ja Paula kan inte bara svamp hon kan massor

Som att vara en underbar vän..

och som sy kassar också.. helt underbara kassar.

Har en massa hemma som hon sytt.

Här finns hon och kassarna

http://bomans.dinstudio.se/



Jag kan ingenting om svamp och vågar definitivt inte plocka någonting i svampväg.



Ha det allra bäst min finaste Goaste Engelsson!!



Halit!!



Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-15 11:38:04

sv:Hoppas att de passade kram

Glöm inte att rösta på mig som vinnare av månadens blogg hos shibby, kolla mer på min blogg

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-15 11:39:07

sv:Ja det tycker jag med, men nu kan jag sova på nätterna iaf, det är ju ett plus..kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-15 13:02:45

Eftersom jag bor ungefär på samma breddgrader som Cina så har jag också sol i massor. Hoppas du får en skön dag i skogen med rikligt skörd.

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-09-15 15:00:02

Då får du änna ta med den STORA korgen hööru... Och ha det så gott i skogen, glöm inte mackorna o kaffet;)

Kram Bibban

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-15 21:22:51

F'låt gumsan att jag inte kommenterat på ett tag!! Hoppas att du hittade hem från svampskogen!! Den svampen var ju enorm... Måste ha varit ett helsike att bära hem!! haha! Stora kramar till dig underbara Engelsson

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-15 21:23:27

F'låt gumsan att jag inte kommenterat på ett tag!! Hoppas att du hittade hem från svampskogen!! Den svampen var ju enorm... Måste ha varit ett helsike att bära hem!! haha! Stora kramar till dig underbara Engelsson

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-15 21:24:24

F'låt gumsan att jag inte kommenterat på ett tag!! Hoppas att du hittade hem från svampskogen!! Den svampen var ju enorm... Måste ha varit ett helsike att bära hem!! haha! Stora kramar till dig underbara Engelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej