godmorgon mulna söndag

Publicerad 2009-09-13 08:46:27 i Allmänt,

hälsar engelsson pigg o vaken..jag har sovit som en stock i natt.. Ute e det som sagt mulet o grått o även kyligt..härligt då kan man med gott samvete bortse från allt utomhusarbete som behöver göras o bara mysa runt inomhus..  Jag har en halvfärdig köttgryta i kylen som ska få puttra klart idag..inget doftar så härligt en kylig dag som en mustig gryta..
Det e faktiskt riktigt skönt att ha landat hemma igen..även om jag fortfarande längtar tebax till Lappland lite så har jag installerat mig hemma nu..allt e uppackat..de flesta presenter överlämnade...renskaven vi köpte med oss e uppstekt o uppäten..alla inköpta  saker utplacerade..livet börjar återgå till det normala*L*
Något mindre normalt e väl detta..Buddhaformade päron..vem har hjärta o bita i ett sådant???
Foto Pillar Lee/ Reuters
Tydligen så får de under noggrann övervakning växa inuti en form..o det finns 10 000 ex av dem..ett sånt hiskeligt arbete att odla dem..fast söta var de ju
Baby Buddha Pear MoldBranching Baby Buddhas


Postat av: Ninni

Publicerad 2009-09-13 09:49:54

Men oj såå fina päron!



ha nu en fin söndag..kramen

Postat av: LapinPimu som längtar hem och som gillar Engelsson

Publicerad 2009-09-13 10:04:09

Uj, så fina päron..

Undras om det går med tomater eller gurka...

Jag har en idé på en fin gurkform att låta gurkan växa i...hahaha. Samma med Tomat.

Har ju en solig balkong och gurka odlade jag förra året.. så det skulle nog gå.

Får klura på det =)



Köttgryta...

Hörru... här hemma finns nu 6 barn åsså jag.

Räcker maten om vi kommer? ;D



Isot Halit!!

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-09-13 10:04:49

Ja du det unnar jag dom verkligen också..skulle vilja gå upp och dra ner dom i örat för att städa upp hos oss.

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-13 13:51:15

Det känns nästan lite konstigt att se sådana päron. Jag skulle nog ha svårt att sätta tänderna i dem. Lite mysko.



Här är det också mulet, lite kyligt men en klar och härlig höstluft. Ska nog locka ut sambon på en prommis.

Postat av: Joakim.

Publicerad 2009-09-13 14:15:55

Hejsan hoppsan! Joakim Forsberg heter jag och är en 19-årig nybliven student som på fritiden bloggar flitigt och även sysslar med att göra bloggdesigner. Jag söker dagligen nya bloggar som jag vet bara väntar på att få bli omgjorda och uppiffade. Just därför undrar jag ifall du skulle vara intresserad av en ny bloggdesign? Släng isåfall iväg ett mail till: [email protected] så kan vi tillsammans komma överens om något till just Dig! Är du nyfiken på mina tidigare jobb? I så fall kan du klicka dig in på min blogg och under kategorier trycka på "Bloggdesigns". Jag hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och hör av dig. Om inte, så önskar jag dig en fortsatt trevlig dag :)



Med vänliga hälsningar / Joakim

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-13 16:19:37

sa du RENSKAV sa du?!?!

jisses, nu vattnas det i munnen.

hmmmmmmmmmmmm...

Förstår att det redan är uppätet.

åååååååh vad gott!

Ni tog väl med mandelpotatis också?

Om INTE så skämmes på er!

;)

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej