Gomorron på er

Publicerad 2009-09-26 08:22:30 i Allmänt,

hälsar en vindögd engelsson..ja vindögd av trötthet det e just vad jag e...  Smart att gå o lägga sig tidigt tyckte jag igår o kröp i säng med en bra bok..hmmm jodå..jag hade inte räknat med käre sambon..  Han satte igång en snarkkoncert utan motstycke i världen..till råga på allt så har han ju en sån däringa andningsmask just för att han snarkar.. Det dööönade o pep o pyste o lääääääääät infernaliskt om både honom o den där helvetesmaskinen..  Efter att ha petat o puttat o resonerat ett par timmar så skickade jag ut honom på soffan..  Han larvade iväg med sin maskin under armen o låg sen o sov sött o alldeles tyyyyyyst där ute medan jag låg o vred o vände mig puttrande av ilska..  Alltså seriöst mina vänner så ska väl inte maskinen låta..nån som har erfarenhet av en sån mackapär??
Så nu e jag alldeles outsövd o i ärlighetens namn aningen blängig på käre sambon..stackare..men neeee inte ett dugg synd om honom..han har ju sovit nio timmar mot mina tre..morrrrrrrrrr
Hmmmm o ute e det gråväder o lite kallt..jag behöver en kopp kaffe till känner jag...om en knapp timma så ska vi fara iväg på loppis..
o jag hoppas ni alla sovit gott o e utvilade o klara för lördagen..kram


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-26 08:42:30

Huga, det låter jobbigt att ha en snarkmaskin brevid sig.

Jag har aldrig hört talas om sådana apparaturer.

Tyvärr har även jag sovit dåligt och oroligt.

Men..jag får väl lägga mig mitt på dagen idag.



Fina bilder!

Kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-26 13:09:52

Sv.Ja vi brukar ju inte ställa upp i många tävlingar samtidigt då vi funnit att många får svårt att välja vilken de ska rösta på.Hoppas mamma engelsson får en bra lördag kram.

Postat av: bettan

Publicerad 2009-09-26 13:15:23

en mycket trevlig dag

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-26 22:15:01

Jag använder en sådan. Den kan pysa lite men inte mer än så. Är någon av slangarna trasig kanske. Man får nya av hjälpmedelscentralen i så fall. Eller att de får serva den. En gång om året måste man även köpa ny silikonmask, "ringen" som sitter närmast ansikte. Blir den för gammal så kan det pysa även där. Här har den gjort underverk. Sambon höll på att bli tokig innan jag fick min.



Hoppas ni får till det. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej