I skogen var vi

Publicerad 2009-09-15 16:22:02 i Allmänt,

jajamen..engelsson kusin o sambon..o hittade i stort sett ingen svamp..men hade desto roligare....vi gick en lång promenad längs en härlig skogsväg med mossbeklädda stenmurar på både sidorna..det var soligt o varmt o underbart friskt i luften..
Inte mycket svamp såg vi..bara lite riskor o kremlor som jag var osäker o så denna konstiga svamp
Sen for vi till stenbrottet där vi var för någon dag sedan..men nu hade vi fika med oss o satt där o drack kaffe o åt mackor..denna surgubbe kikade ner på oss men han var så söt så vi tog inte illa upp*L*
Ja en härlig förmiddag var det. Det känns lite som om man måste utnyttja dessa fina dagar så länge de varar..för rätt som det e så har vi det kalla vädret här..
Fast jag tycker om hösten..jag gillar krispigheten o bettet i luften..alla färger i naturen.. Att få köpa nya höstskor o gå o sparka i rasslande höstlöv med dem..plocka hem vackra löv o glänsande lena kastanjer o arrangera fint hemma.. Tända ljus till kvällen o sitta o mysa.. Lyssna på regnet o blåsten en söndag eftermiddag uppkrupen i soffan med en stor kopp te.. Ja engelsson e nog ett höstbarn.. O i år känner jag mig så rik o priviligerad som får uppleva två höstar..först denna underbara tid i Lappland o sen här hemma i Blekinge.


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-09-15 17:33:48

Håller med dig...vi får ta vara på dessa härliga dagar men jag älskar ju oxå hösten...:)

Tända ljus och bara va...finns knappt nåt härligare...:) Kram

Postat av: Boman

Publicerad 2009-09-15 18:56:23

Underbara bilder, önskar vi hade sådana skogar här. Den konstiga svampen är en av farliga, en Spindelskivling.

Postat av: Photos by Storm

Publicerad 2009-09-15 19:08:55

Ja, visst är det härligt mend skogen och mossiga stenar. Även om man inte hittar någon svamp.

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-09-15 20:13:51

Låter som en härlig dag. här har jag knappt hunnit känna av höstluften, rusat från det ena mötet till det andra..

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-16 16:26:25

Ja hösten kan sannerligen vara fin.

Det är så härligt att gå i skogen under sådana soliga höstdagar.



Svampen ser nästan ut som början till en KarlJohan.

men jag vet inte.

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-17 20:51:25

Tack för komplimangen om min bild, det värmde.Kan inte godkänna den kommentaren då älsklings namn står utskrivet och hon vill helst inte att det nämns, dock var hon ju öppen med sitt namn vid miss gay.

Jag kan berätta att det var båda som kom på de fina texterna på paketet, men det var hon som skrev ner dem för hon har finare handstil än vad jag har. Med mina kråkfötter skulle du inte ens se vad det stod :P

Min mamma brukar alltid säga att med min handstil borde jag bli läkare. Om det hade räckt för att komma in på läkarutbildningen skulle jag ha sökt för länge sedan :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej