Kvällsrapport från kökstrappan..

Publicerad 2009-09-15 20:36:21 i Allmänt,

Jag satt en stund o filosoferade  på min kära kökstrappa..solen lekte lojt med dagen sista ljusglimar o smekte mjukt fram över engelssons krukor..dagen stillnade runt mig o jag tänkte på absolut ingenting..
Min älskade taklök blommade ivrigt..för tredje gången detta år..som lite trotsande hösten så vecklar den ut en ny omgång underbara blommor o engelsson ler
Någon som definitvit rustar sig inför hösten o vintern e aklejan..den har blommat ut o skallrat ut sina små pepparkorn till frön över omgivningarna..bara de silverskimrande fröskidorna vittnar om dess forna skönhet
Så här underskön var aklejan på försommaren fint uppklädd i sin stärkta krinolin
Så här vacker  ter sig himlen om man kikar genom ett fransigt löv


Postat av: Pia

Publicerad 2009-09-16 07:53:39

Dina bilder är så fantastiskt fina! Du borde göra något med dem,en bok? en utställning etc....



Kram Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-16 07:58:37

Godaste morgonen!

Jag tror minsann att det förutom en strålande fotograf och genomtrivsam kvinna till min stora glädje även bor en liten poet i engelsson.

Helt underbart!!

Jag är glad att solen sken också på dig kära vän.

Även om det är en bit emellan oss så gör gemensamma intressen och det som ligger oss varmt om hjärtat att avståndet blir mycket mindre, när dessutom samma sol lyser på oss så kan det ju inte bli fel. :)

Stor kram!!

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-09-16 08:40:09

MM jag lärde mig faktiskt av mina tidigare misstag att kolla FÖRST om torktumlaren fungerade. Gah, jag blir bara så irriterad. Jag som är så frusen av mig kommer frysa till en lite is skulptur om jag inte för börja använda min vinterjacka snart haha. Hihi, kul att du fick en rolig stund igår ;P att öppna paket ska ju vara roligt. K var också med när jag skrev på paketet, hon dikterade till stor del =) Haha, jag själv var oerhört road över att skriva på paketet haha. Stooooor kram tillbaka

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-16 10:22:08

Vackert !

Kram Jenny

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-16 10:23:45

Vackert du är så duktig ..Härlig trappa du måste ha :)

Vet inte vart mitt andra inlägg togvägen ?

Kram Jenny

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-09-16 14:17:49

Jag får nog gå en trappa ner en kväll och sitta med dig på din kökstrappa och filosofera...:)



Citrongulslemmurkla...ha ha den kan jag iaf...:)

Kram

Postat av: biggan

Publicerad 2009-09-17 11:36:41

så duktig du är med bilder. dom är helt underbara. tack för att jag får titta kramar biggan

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-17 21:02:58

sv: Ja så det blir till att tråna efter en kommande tatuering. Har så mycket som jag vill spara till, eller rättare sagt ska spara till. Bl.a Europride i Polen nästa år. Kram på dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej