Lappland e rena hälsokuren..

Publicerad 2009-09-04 20:31:08 i Allmänt,

engelsson går nog på rena lyckoendorfiner just nu..för värken har hållit sig på en uthärdlig nivå i flera dagar ..eller så e det den norrländska luften kanske..o vyerna, naturen, sjöarna, älvarna, skogen, myrarna ja nåt e det som får mig att må bra..  Hade jag bara fått ha ungarna o barnbarnet o svärsönerna o kusin o en puff med ungar *L*här oxå så hade engelsson varit komplett lycklig ....för här mår man så bra så jag unnar alla jag tycker om o få uppleva det..
Sambon spatserar runt o bara trivs med o vara hemma..han eldar bastu o flyttar på en o annan traktor på gården..kollar runt över allt..hittar bortglämda fiskespön o annat matnyttigt som säkert kommer o hamna i packningen..
Ja här e fint..o det e en väldigt speciell upplevelse för mig att få vara här under denna årstiden..uppleva hösten..luften e frisk o luften klar o man ser allt klarare på något sätt..
Idag så for vi över älven till Finland för o shoppa lite..o det säger jag bara att fy för bövelen såna priser, över 10 euro för ett kilo köttfärs. Vad tusan äter folk här..huua ..nee vi shoppade lite godis, ett paket kaffe, lite bröd några paket tallsåpa o inte så mycket mer..det kändes helt enkelt inte motiverat att handla korv t ex till de priserna..kaffe o godis var ungefär i samma prisklass som här hemma..men som sagt mycket var dyrt..
Sen åkte vi hem i hällregnet o eldade bastu o lagade mat..lite foton hann jag ta på gården mellan regnskurarna
Gammelkåken på gården
Här har boinnehavaren dragit mot sydligare nejder
Timmerhus e otroligt vackra tycker jag
Sambons systers älskade aspdunge
Rönnbär efter regn
Ja det e höst i Tornedalen..


Postat av: LapinPimu som längtar hem nu.....

Publicerad 2009-09-04 21:24:18

O Gud så fina kort...

Fatta vad duktig du är... helt suverän!!



Gulliga du... nästa gång följer jag med dig =)

Förstår om du mår bra där uppe

och din positivitet gör att jag mår attans bra jag med över din glädje.



Jag unnar dig verkligen all njutning ju =)



Joo, det är ju skitdyrt Kotimaassa ju.

Man storhandlar ju inte direkt när man är där..



Isot Halit!!



Postat av: Nettan-Saknaden

Publicerad 2009-09-04 23:00:19

Sv: Ja jag älskar den låten, det är Magnus låt.



Han var jätteviktig för mig och han var världens bästa x-tra pappa.

Kramar Nettan!

Postat av: Herr E

Publicerad 2009-09-05 00:58:15

Underbara bilder!

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-09-05 01:18:01

Jag blir varm inombords bara av att läsa om hur du känner det. Och så längtar jag hem till mitt älskade Västernorrland.....:-)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-05 01:45:01

åååååh bastubad!

Det saknar jag verkligen.

Jo, det är ju dyrt nu iom att kronan är värt så lite. Ingen idé att handla i Finland längre...alltså handla för att det ska bli billigare.



kram

/A

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-09-05 14:13:17

Hej vilka fina bilder du har satt in.. Kram tiller..

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-09-05 16:38:57

Nu hade jag några inlägg att "läsa igen" härliga bilder och hör på dig att ni har det toppen!! det har vi med om än lite mer söder ut. Kom hit för ett par timmar en, itter ute o bara myer. Vi har varit här många gånger hyr en fin tuga via kommunal. Kram o ha det gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej