Godermorgon ute i landet...

Publicerad 2010-04-19 11:39:22 i Allmänt,

hälsar engelsson nyduschad o på strålande humör.. Solen skiner o våren knoppas o engelsson ska iväg o köpa sig en varmkompost idag.. Ett mycket viktigt inslag i den ekologiska linje vi tänker driva i nya huset--där ska det inte bildas några sopmängder hade vi tänkt....
Visst e väl våren här för o stanna ..ska vi enas om det??  Nu kan väl inte kung Bore vinna mer mark utan måste dra sig tillbaka.. Nog e våren engelssons tid på året..ja ända till hösten för då tycker jag ju att det e en helt fantastisk årstid förstås..  Men våren e ändå hoppets o den nya tillväxtens tid..glädjen över allt som spirar o gror.
Ute i trädgården står engelsson örter o blommor o kikar ut på våren..det knoppas o växer i alla rabatter o odlingslådor... Nu sitter jag här o funderar över vad som redan nu ska få flytta över i krukor inför flytten o vilka jag ska gräva upp senare o bara flytta över direkt..  Inget lätt beslut men alla kryddorna ska nog stoppas i kruka..medan en del av perennerna ska delas upp o så låter jag en del av plantan stå kvar kanske..o hoppas att kommande hyresgäster tar hand om dem..vi får se..
Sambons bild från förra våren..
Min älskade kökstrappa förra våren..lite vemodigt
O med den bild oxå från förra våren önskar jag er en mysig måndag-kram


Postat av: Christa

Publicerad 2010-04-19 14:53:42

Hhaha inte gör det väl nåt, man kan få vara lite borta ibland. Snart borde väl dom ringa, hon har varit inne sen halv nio. Å jag är så nervös hihi. Kram

Postat av: Bibban

Publicerad 2010-04-19 19:25:59

Hej å välkommen tebax, kul att titta in hos dig igen. Dåär ordningen återställd.

Kram på dej

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-04-19 22:34:14

Oj så fin din kökstrappa var. Det lär väl bli minst lika fint i år. Skulle gärna sitta där i solskenet, insupa dofterna och filosofera lite. :)

Ha en fin tisdag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej