Godmorgon gråa morgon....

Publicerad 2010-04-21 09:19:14 i Allmänt,

hälsar engelsson som kravlat sig opp ur sängvärmen o huttrande sitter o undrar vart våren tog vägen..  Ute e det verkligen grått o trist o med hotande askmoln från denna vidunderliga vulkan som skakat om islänningarna ..  Ja inte bara dem förresten utan problem har det ju varit i hela Europa..o nu e det vår tur här i södra delarna o känna av moder naturs irritation...  Ja för så framställs ju katastrofen på Island..att nu minsann slår moder natur tebax på oss människor o bäva månde ni i stugorna som inte sopsorterar.. Hmmmm säger engelsson o så även islänningarna som lugnt konstaterar att de varit med om värre..

Fire Volcano Electra Lamp
Idag ska engelsson o sambon o två av mina kusiner fara till Karlshamn..sambon ska in o tampas med försäkringskassan medan vi damer ska gå på stan.. Ska bli roligt..Karlshamn e en trevlig lagoma stor stad..inte större än att man orkar trava runt o se det mesta på en timme.. O där finns många trevliga små fik o kika in på o få sig en kopp kaffe.
.
En vanlig syn i Karlshamn på lördagarna..
Ha nu en trevlig onsdag o må det inte regna aska på er..kram


Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-21 14:38:16

Hej Engelsson! Blev så glad när du dök upp inne hos mig igen, du har varit saknad! Har läst ikapp lite hos dig och tycker mig kunna utläsa att det är introduktionsprogram för dig på AF? Hoppas det blir bra för dig. Jag har precis sluppit ur det!

Här snöar det idag så någon vårkänsla finns inte direkt, inte utomhus i alla fall!

Ha det gott!

Varm kram!

Postat av: Paula

Publicerad 2010-04-21 18:19:55

Hej, vilken vacker blogg du har! Så ni är i flyttagen, har läst lite bakåt här, och har förstått att huset med fyra lägenheter ska lämnas till förmån för ett eget hus?

Att du har gröna fingrar syns redan då man kliver in här, måste tillstå att här är det motsatsen som gäller., Många tappra försök har det blivit under åren, men jag har fortfarande inte lärt mig att skilja på ogräs och grödor så nu har jag gett upp, haha

Nollgradigt och snöfall är läget i södra Dalarna

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-21 21:09:39

Huuuaaa.....måtte myror hemsöka underbyxorna på de som inte sopsorterar och ställer till med vulkanutbrott och hotar min londonresa!!!

Japp, total egoism! Jag vill åka, jag har gjort mig förtjänt att åka - Börja sopsortera genast ni som inte gör morrar jag bistert och hytter med alla nävarna. :))



Goderafton goa kvinna hoppas KArlshamn var trevligt.



Kraaam!!



PS.Uttusta låter lite finskt, så jag tycker vi mörkar och stenhårt hävdar mångkulturell påverkan.

Postat av: Christa

Publicerad 2010-04-21 21:30:34

Tack ja han är så söt. HAHHA ja du den där kirurgmössan håller värmen hihi. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej