Våren e kommen..äntligen..äntligen

Publicerad 2010-04-13 20:21:54 i Allmänt,

Ja det e definitivt vår nu...vindarna känns ljumma..fjärilarna o humlorna har kravlat fram o vårblommorna klär in sluttningarna mot ån..o engelssone e salig.
.
Såhär vilt o vackert forsade ån fram o i ett träd satt en björktrast..tror jag..om någon känner igen fågeln så e jag tacksam...nere i mossnivån händer det saker..det grönskar o spirar o allt sträcker sig mot ljuset.
I hamnen i Karlshamn så e det isfritt sen ett tag nu..o fågellivet e hektiskt..det flaxar o piper o låter
Ja våren e här o nu lär den stanna..det känner engelsson i hela kroppen..nu e vintern äntligen över..
Jag hoppas ni haft det bra under engelssons bloggpaus..ja för en sån har det ju varit..eller så kanske man helt enkelt kan säga att jag krupit i ide o nu kravlat mig fram ut i ljuset o värmen.
Sen har det hänt en massa saker i engelssons liv..både bra o dåliga saker...  Jag e nu inte längre föremål för försäkringskassans ömma omsorger utan blivit förpassad till en något förvirrad handläggare på AF som rakt inte vet vad hon ska ta sig till med engelsson o hennes värkande lekamen..  Så där ska jag nu vara inskriven i tre månader..jaja..ni vet ju..  Såhär har vår käre regering i sin outgrundliga o totalt obegripliga visdom bestämt..o det nyttjar inget till o beklaga sig..bara försöka överleva..
Men sen kan vi ju raskt övergå till roligare saker..engelsson ska flytta..jajamen.. Äldstadottern med make har inhandlat sig ett fantastiskt trevligt funkishus..o det e så finurligt inrättat det huset..att det rymmer en lägenhet åt engelsson med sambo o yngsta döttrarna med.. Så nu har min älskade äldstadotter snart lyckats fösa in alla sina nära o kära under sina ivrigt flaxande hönsmammevingar..o hon e saligt tillfreds..
O det e engelsson med..för lägenheten e fin, med öppen spis i vardagsrummet o originalsnickerierna kvar i köket..härligt..  Huset ligger på en underbar tomt med många gamla knotiga fruktträn där älskade barnbarnet kan klänga runt..o det finns MASSOR av plats åt alla engelssons älskade blommor o örter..för de flyttar naturligtvis med mig..fattas bara annat.
Så nu ska engelsson sluta skvallra o trava ut i förrådet o packa ett par lådor till..kram på er


Postat av: Christa

Publicerad 2010-04-14 07:30:46

Hej! JA nu är våren här. Tänk vad härligt tid vi har framför oss och att få vakna till blå himmel och strålande sol! DET är så härligt. Hoppas allt är bra med dig! Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-14 11:06:59

Hallåååååå-å-åååå-å fantastiska kvinna!!



Vad kul att höra av dig och STORT grattis till nya hemmet. Skönt att väga upp med något så positivt när samhället jävlas på de sätt de kommer på.



Själv har jag inte velat SE åt en dator på fritiden på ett tag. Har jobbat som ett skållat troll med eld i svansen. Hoppas nu att jag hunnit ikapp lite så det börjar kännas ok och skrivlusten infinner sig igen.

Njuter som vanligt av fruns bilder....när kommer bröllopspresenten?? :)) Fniss!!



Snart drar vi ut i trädgården du och jag. Stoppar nosen i myllan, borrar ner tårna i täckbarken och pillar förnöjsamt mellan rötter, sniglar och blommor hummandes "det ska va gött å leva".



KRAMAR!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej