Det har regnat..nåt så otroligt har det regnat..

Publicerad 2010-08-13 10:55:23 i Allmänt,

Igårkväll så brakade det löst med regn o åska..åskan drog snabbt vidare men regnet höll i sig o ökade under natten till ett veritabelt ösregn..det piskade mot balkongtaket..riktigt mysigt faktiskt..
Vi kom oss iväg till skogs igår..jag sambon o svärsonen..  O visst hittade vi svamp..lite kantareller först o sen Karl-Johan, Tegelröd Björksopp samt Citrongul slemskivling..den sistnämnda e precis som det låter en något slemmig historia men en god svamp att blanda med andra i en svampstuvning.. Efter att man avlägsnat den slemmiga hinnan på hatten o foten..ja detta låt ju verkligen smarrigt..hahaha jag e nog ingen bra ambassadör för den Citrongula slemskivlingen märker jag..
Men vi hade en riktigt trevlig dag..åkte runt på småvägarna o hittade en liten fikaplats invid ett gammalt stenbrott som var riktigt mysigt..
...
Här in genom grinden tassade vi
O under de gamla björkarna växte såklart en hel arme med Björksoppar
Här strosar svärsonen i en mossklädd sluttning..han trivdes
Idag vete tusan om det e så skönt o dra till skogs..måste vara väldigt blött  där nu..men en liiten runda kanske vi åker..
Men nu ska engelsson kika på Anne  på Grönkulla..lite lagom småputtrigt att börja dagen med..


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-08-14 00:02:13

Vilken trolsk skog!

Och attans vilken svampkännare du är ;-)



Trevlig helg

Postat av: Christa

Publicerad 2010-08-15 09:22:07

Obotlig romantiker är jag hahah inget att göra åt det. Å hihi så kul, vore jätte snällt då kanske jag kan använda dom i mina kort o skriva att du fotat? Du är snäll du! Hoppas du haft en fin helg. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej