engelsson anmäler sig

Publicerad 2010-02-06 21:05:41 i Allmänt,

Ja jag har visst varit väldigt osynlig här..hmm..vet rakt inte vad som tagit åt mig..har inte haft nån energi åt nåt riktigt....inget vettigt åtminstone..dagarna har rullat på..massor av tid har gått till läkarbesök o sånt..ska ju söka förlängt sjukbidrag..o vi vet ju alla hur lätt de delar ut sådana i dessa dagar..så ja det e jobbigt som tusan mentalt o hänga i luften på detta vis..
Vi har firat yngsta dotterns sextonårsdag....grattis älskade minstunge..tänk vad tiden har gått..min yngsta 16 år..jag har svårt o greppa det riktigt känner jag..
Lite vinterfoton har jag tagit...mellan läkarbesöken*L*
O vintern ja..maken till vargavinter var det längesedan jag har upplevt..o nu tycker jag definitvit det räcker...vackert med vita vidder..ja visst men i måttliga mängder tack...knappt så man orkar fota det längre
Det här fina fotade jag en tidig morgon
Ja den e obarmhärtig vintern..o den har Blekinge i ett bergfast grepp..allt fryser till..t om hamnen i Karlshamn där bilderna ovan e tagna..
Fast det kan ju inte hålla i sig i all evighet..o sen kommer våren..o det längtar jag efter..


Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-02-06 21:14:03

Skönt att få en skymt av dig!! Även om du har det lite kämpigt just nu.. Kram kram

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-02-07 09:21:35

UNDERBARA bilder som vanligt!!

Jag njuter...



Kalendern som jag fick av dig i Julklapp

är ganska tummad nu av alla som vill kika på bilderna =)



Känner mig piss just nu... Börjar nog bli sjuk.

Skallen värker... och jag fryser.

Det började igår kväll..

SÅ det är väl min tur att bli lite osynlig ett tag.



ISOT halit sinulle rakas ystävä!!

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-02-07 15:00:22

Jag är nog lite udda för jag tycker det är mysigt med all snö. Men det är väl för att jag är van sedan förr att snön ska ligga kvar till april-maj. Lycka till med förlängningen av sjukbidraget.

Postat av: Udo

Publicerad 2010-02-07 20:14:18

Härliga bilder, har spenderat en hel del somrar på en av öarna mellan Törnö och fastlandet :)

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2010-02-07 21:30:36

Hejsan,

jag kikar in, long time no seee. Har väl känt som du beskriver, gjort inlägg, men inte orkat traska runt och datan är lika seg som jag. Dina bilder är alltid fina, snart kanske vi kan ta oss ut och se naturen i mer mild ton. Sonen fick en systemkamera i julklapp, nu fotar han ofta, ett stort intresse. Hoppas du kryar på dig, vi får ta det lugnt och skaffa energi vet du! ;) Kraaam, Hooden

Postat av: Patrik

Publicerad 2010-02-08 05:51:27

Ciao.



Skönt höra av dig.

Börja tro alla skämta med mig.. När jag skrev jag skulle börja läsa bloggar igen sluta "alla"..:)



Angående våren är det väl första på länge ni verkligen får uppleva vår..

Menar: våren kommer efter vinter o nån sån har ju ni inte haft på länge.. Man får se lite positivt på saker ibland..:)



Även dessa vackra bilder var det väl länge sen du fick fota i Blekinge..



Kul att du är tillbaka.



Sköt om dig. Kram. /Patrik

Postat av: bettan

Publicerad 2010-02-08 14:25:19

Svanen är vacker

Postat av: Mormormu

Publicerad 2010-02-08 22:21:50

Vad skönt att se ett livstecken ifrån dig, tittat in varje dag, och det har varit så tyst! Njuter av dina foton...



Kramar!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-08 23:20:12

Hejsan vännen .

Hänger själv i en tråd så jag förstår precis hur du mår !

Inte lätt nu när alla ska till Af:(

Styrke Kramar till dig .

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-02-09 13:14:31

Jag lovar, det är inte bara du som längtar efter våren!!! Men somliga säger att snön kommer dröja kvar in i April.. Härligt att höra av dig!! Hos mig har alla tvingats tillbaka i arbete de som har sökt förlängt.. Risken är ju att man ryker helt istället med jämna mellanrum istället för att vara "ledig" de där 25% som gör att det funkar.. Har själv ett år på mig innan mitt ska förnyas.. måtte det ändras på vägen..

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-02-10 18:47:55

Hej där kul att du är tillbaka!



Ohh vilken vacker svan...den satt väl inte fast??

Hoppas du får ordning på sjukbidraget..som du säger inte helt lätt i dessa dagar!

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-11 18:00:13

Bästa Engelsson! Vad roligt att du äntligen dyker upp igen! Läkarbesök, pappersfixande och trixande tär på krafterna. Hoppas det går din väg!

Så väldigt fina vinterbilder du bjuder på!

Ha det gott!

Varm kram!

Postat av: Cina

Publicerad 2010-02-11 18:01:43

.... det var ju inte meningen att skicka anonymt! Hälsningen ovan är från Cina.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-02-21 11:15:07

God morgon....förmiddag eller vad man nu ska säga efter alla denna frånvaro. Hej i alla fall i

kylan.



Sitter åter inne i värmen efter att ha varit ute och skottat, spettat fram en trappa och utan resultat försökt sparka liv i föreningens snöslunga.

Stoppade tillbaka fanskapet i förrådet igen och gjorde resten för hand - Skitpryl!!!

Och, det var inte en oerfaren kvinnas tafflande med teknisk pryl....jag har kört såna tidigare gudbevars!! :)

Annars håller jag med dig, vet inte var tid och inspiration tagit vägen....i och för sig har jag jobbat 20 dagar på raken, vilket tar lite av musten ur en men ändå.

Nu saknade jag dig i alla fall så, att jag var tvungen att krypa upp med burken i knät.

Hoppas det löser sig med sjukbidraget. Någonstans så önskar man att det fanns mindre människor som utnyttjade systemet så att de som faktiskt behöver det inte behöver slåss för att få det. Fy tusan vad sånt SABBAR!! Håller alla tummar i världen för dig!!!



Stora kramar!!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-02-21 11:16:36

OOOH!!

Glömde ju....om du vill kolla på mer bilder från bröllopet kolla under weddings galleri Maria & Micke på www.brigitte.nu.



Kraaam!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej