Blixtar o dunder..

Publicerad 2010-07-12 12:15:09 i Allmänt,

drabbade Blekinge i natt..skådespelet var helt otroligt..det mullrade ur djupet av moder naturs överhettade bröstkorg o blixtarna for som spjut över himlen..  Det var underbart befriande att uppleva..hela naturen öppnade upp o vaknade till..
Nu på förmiddagen så regnar det återigen o det behövs verkligen..det har varit snustorrt överallt o det har nästan kännts som om allt skulle självantända..  Blommor o grönsaker har nödtorftigt hållts vid liv med kvällsvattningar men nu har allt fått en ordentlig rotblöta..
Vi har nu fått vardagsrum o sovrummen i ordning o sorterat undan en massa onödor.. Något som känns som en enorm lättnad..jag orkar inte ha det belamrat runt mig just nu..det räcker med det kaos som FK ställt till i mitt arma huvud.. Jag väntar nu på beslut om de anser mig vara berättigad till något överhuvudtaget..
Nu ska jag tassa ner till äldsta dotterns domäner o ta mig en kaffe..o sen får vi väl ge oss ut o inhandla lite till livets nödtorft i form av bröd o mjölk o sånt som sinar efter helgen..må ni alla ha en underbar måndag o må det regna på er..i allafall  lite grann


Postat av: ingrid

Publicerad 2010-07-12 17:31:28

Här var det bara det lilla åskvädret som drog fram, knappt 3 mm kom det. Hoppas nu min väderkarta har rätt och det kommer regn imorgon!! Åskan kan jag dock hoppa över.. Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-12 21:26:15

TERVEEE! Pitkästä aikaa! Hoppas du mår bra vännen. Är hemma i stan några dagar nu på grund av hettan så då passar man på att blogga lite. Ljuvligt vackra bilder som vanligt här inne! Hörs kram

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-07-13 14:20:58

Ja idag har det regnat...kanske inte så rejält men det är ju lovat mer.



Men nu är det kvavt och det rejält, jag har dammsugit, det var en pärs:)



Ha en goo dag, kram



Men jag älskar värmen!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-13 14:53:03

Hallojsan!!

Sugen ligger och har paxat en solsäng, skriker efter isglass och morrar ilsket när man försöker maka på honom för att själv få plats. Chokladkex-möjligheten är passerad med ljusår. Han har till och med skrämt bort alla fåglar ur fågelbadet....ska försöka muta med en tripp till stranden och ett löfte om ny badboll. :)



Du kan väl skicka upp ett liiiitet regnmoln till mig för lokala skurar på min rabatt.



Massor av kramar till världens bästa engelsson.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-14 06:56:14

Tackar för det lilla regnmolnet du skickade. Nu är trädgården glad igen.

Eftersom det funkade så bra när jag bad om det, så skulle jag nu vilja önska mig lite ledighet. :)



KRAMAR!!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-07-14 07:29:40

Morning! Härligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen! Skicka gärna hit lite regn också! Här är bara hetta o åter hetta! Persiennerna neddragna hela dagen...mitt i natten börjar jag vädra...då kan man andas lite...sen börjar det om igen!

Börjar om gör det för sambon också...precis som för dig med AF o FK...inte kan man påverka nåt heller!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej