Hah..då vart det mulet igen då...

Publicerad 2010-06-07 10:11:51 i Allmänt,

o sommaren känns åter långt borta..  Vad fort man blir bortskämd med finväder..  Igår ..ja hela helgen har det gassat o varit så varmt o skönt..  engelsson har travat runt i sin nya trädgård o planterat o planerat o klappat om frukträn o blommor o örter..äldstadotter har förklarat krig mot den totalt igenvuxna häcken som följer tomtgränsen på två sidor..o tillsammans med Isabelle o Magnus rensat o hackat o stått i så nu e mer än halva långsidan klar.
Det har målats o slipats o spacklats o vi har haft tid o fika o fira älskade svärsonen som klarat  första terminen på läkarlinjen med glans..både tentan o muntan gick jättebra..grattis Magnus..
Sen har vi varit o hämtat golv o varit på loppis o fyndat.. så en liten utflykt blev det..vi fyndade jättefina saker som jag ska fota idag så ni får se..
Här en bild på innehållet i ett av köksskåpen i nya huset som jag hunnit få på plats..idel gammalt glas..allt fyndat på loppisar..
De här tre supertunna o fjäderlätta ljusstakarna hittade jag på det lokala återbruket i förra veckan för en tia..blir inte klok på om de e nya eller gamla
Här lite av engelssons blommor som fått nytt hem..
Min Karagan  Caragana arborescens Sibirisk ärtbuske
engelsson bygger rabatt åt alla älsklingar..här har förra ägaren haft en stenlagd rabatt??? icke tyckte jag..in med blomsterfägring
Citronpotatissalladen som jag gjorde till grillningen i går kväll
engelsson fullastade tallrik med fläskfile i två varianter..den ena marinerad i citronmarinad o den andra med soja o balsam-vinäger o annat gott..
Så nu ska jag in i källaren o kolla vad man kan ta med sig idag därifrån..jag har en teori om att det kan vara rätt smart o inte lämna ett fullsmockat källarförråd till sist..det brukar kännas övermäktigt


Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-07 10:32:55

OH MAJ GAAAD - Så snarrigt det såg ut!! Nog förstår jag att Sugen rymt från kollot till dig. :)

Fnissar fortfarande lite inombords åt din beskrivning, kan absolut se hela kalaset i fantasin. :)



Annars är jag mest lite avis....visst ni sliter men så FIIIINT ni kommer att få. Suckar

Satt och gluttade på hus själv i helgen - får se vad det blir till nästa år. Se därför till att bo snällt, intensivt och ordentligt även för min del. Snäääälla!!



Kram

Postat av: Cickic

Publicerad 2010-06-07 15:09:00

Så fint det kommer att bli.

Postat av: Ulla

Publicerad 2010-06-07 19:27:47

Dina glas skulle passa väldigt bra hos oss, så om du skulle tröttna på dem så säg till skrattar

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-06-08 14:38:00

Fullt upp kan tänka!! Här har med solen gått i moln.

Fortfarande trött efter helgens bravader.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-09 13:49:07

Håll i er i Blekinge för nu kommer vi!!! :))



KRAMAR!!

Postat av: Cina

Publicerad 2010-06-10 10:44:54

Oj! Här händer det grejer minsann! Så fint ni har fått/kommer att få. Spännande!

Ha det gott! Hoppas du hinner njuta lite också!

Kram!

Postat av: Anne-Lee här......

Publicerad 2010-06-10 21:29:05

Hej ...vad kul med en ny besökare på min blogg! Här renoveras det för fullt ser jag...det är härligt!

Tack ...kul att du tycker om mina bilder....ett intresse som mognat....

Tjingeling Anne-Lee

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-06-11 06:41:06

Morning! Underbara loppisfynd hos dig! Gammalt som nytt!

Beundrar dig...både flytta o renovera samtidigt! Pust o stånk....och så orkar du ändå blogga lite också! Bara du hinner vila lite också!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-06-11 14:03:23

Bara älskar dina bilder och de fina loppisfynden. Tycker själv att det är jätte kul att gå på loppisar, men inte hittar jag så där fina saker!? Tror helt enkelt att jag inte har öga för det?



Ha det jätte bra. Kram!

Postat av: Annasara

Publicerad 2010-06-11 16:49:45

Hallå där engelsson! Vad roligt att du tittade förbi min loppisblogg (loppisfyndat.blogspot.com)! Vilken härlig blogg du har då! Måste säga att ljusstakarna var helt otroliga! Men jag är helt värdelös på glas. Jag förstår ingenting av det! Kommer absolut kika in till dig lite då och då! Fint hus ni verkar ha. 50tals stenhus? Tyckte mig skymta det på några bilder, kände igen stuket, vi har också det nämligen! :) Kramar och trevlig helg!

Postat av: AL

Publicerad 2010-08-15 08:21:59

Jag har för mig att Åhlens sålde dom där ljusstakarna för nått år sedan. Jag köpte själv några till en kompis.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej