Det e vår men engelsson mår inge vidare..

Publicerad 2010-05-03 10:18:07 i Allmänt,

ja faktiskt mår jag riktigt uselt..  Det känns inte som om jag kan ge bloggen eller er någonting vettigt just nu..energin finns inte..
O jag vet ju precis varför jag mår såhär dåligt..  För skulle någon vänlig själ kunna upplysa Försäkringskassan om att engelsson skulle behöva en time-out från deras vansinnigheter..  Jag skulle vilja leva lite som omväxling. Bara finnas till i tillvaron utan att oron sitter som en kall hand om hjärtat..  Veta för en lite längre period, sådär resten av livet kanske, hur tillvaron ska gestalta sig. Hur sjuk man får eller måste man vara enligt deras förvirrade normer.. Vilka diagnoser som anses rumsrena o platsar i deras statistik.. O framför allt..hur mycket pengar menar de att man ska kunna hanka sig fram på..för inte  e det stora summor engelsson har till sitt förfogande.. Jag har tappat tusenlapp efter tusenlapp..
O det mest tröstlöst förtvivlade inslaget i detta e ju det faktum att när engelsson var 24 o nybliven tvåbarnsmamma så ville FK prompt o omedelbums förtidspensionera henne..jajamen då var de helt övertygade om att jag inte hade på arbetsmarknaden o göra..  Då slog jag ifrån mig i förtvivlan o tackade nej..  O nu 23 år senare så e ju engelsson inte ett spår bättre i leder o muskler..utan tvärtom mycket mycket sämre.. Men hokus pokus så e det ju inte alls försäkrar FK engelsson..utan jag e så frisk o kry så..o redo att kliva ut på arbetsmarknaden o konkurrera med alla andra kärnfriska människor
Nej bättre e inte engelsson o klart sämre blir jag av deras behandling..helt sönderstressad o hjärtängslig över vad som komma ska.. Sömnen vill inte infinna sig på nätterna utan oron snor som en virvel i bröstet..magen e ett enda knip o alla muskler värker ännu mer eftersom jag aldrig kan slappna av..
Den stackars människa som har ansvaret för engelsson återgång i arbetet,,nämligen min handläggare på AF e måttligt road av detta o vet inte alls vad hon ska ta sig för.. O det e klart..framför sig har hon en söndervärkt 47-åring som uppenbart mår riktigt uselt psykiskt av situationen..
Nej kära Ni..nu går engelsson ut i solen en stund.. Hoppas ni alla mår bra..jag ska promenera runt hos er i eftemiddag o kolla läget..


Postat av: Cicki

Publicerad 2010-05-03 14:36:38

Vi är också där. Det är bara det att här valde FK bort sambon för massor med åren sedan. AF sa för massor med år sedan att han inte kan jobba. FK konstaterade för massor med år sedan att hans ryggskada är orsakad av arbetet, men ändå är det ingen arbetsskada!!!



Man hankar sig fram utan de där tusenlapparna. Det går, men det är oerhört tungt. Vi har nu gjort det i nästan tio år. Nu är han också sämre. Han fick en stroke för fem år sedan av all oro och ångest, endast 45 år gammal. Men det bryr sig inte FK om.



Just nu är jag så trött, så trött. Så jag fattar precis hur du känner dig. Kram

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-05-03 20:37:58

Nä fy fan också...

Det sitter en massa IQ befriade handläggare på FK.

Ingen... Absolut ingen har ens en liten tanke på människan som dom har framför sig...



Det här är den moderna ättestupan...

Där FK och samhället i övrigt samarbetar.



Där det inte spelar roll.. om man är frisk

eller sjuk...

Hamnar man lite "fel" så faller man obönhörligen ner för stupet.

Att klättra upp därifrån är ibland nästan omänskligt svårt..



Men stå på dig gumman...

Det finns ett jävlaranamma i dig.. Vet ju det.

Håll ut... Orka vännen..



Du får jättegärna ringa..



ISOT LÄMPIMÄT HALIT!!

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2010-05-04 07:44:15

Hej på dej!



Hoppas solen piggar upp, för att Försäkringskassan nånsin kommer att göra det kan man väl inte ens våga drömma om... <:-/ Har själv inget med dem att göra, och jag hoppas innerligt att jag kommer att slippa ha det framöver också! Igår satt jag i bilen utanför gymmet och väntade på att dottern skulle bli klar där inne. I huset mitt emot låg förr den här kommunens Försäkringskassa, och plötsligt mindes jag att jag en gång i slutet av 80-talet faktiskt var där på en anställningsintervju!!! 8-X Tack gode gud för att jag inte fick det jobbet!!!!!!!



Ha det så bra som du bara kan!!! :-)

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-05-04 08:28:22

Blir riktigt heligt förbannad,känner folk som upplevt detsamma !Men så en dag fick dom en handläggare som var det trevligaste de träffat!Hon ställde verkligen upp i ur o skur....men sedan kom ju de nya reglerna,o handläggaren sa upp sig.(dettta säger ju en del)

Systemet som nu finns är bland det värsta som alliansen infört,jag hoppas verkligen att det blir det första som lämnas på tippen efter valet...för inte kan man gå till val och försvara ett sådant förslag!

Önskar att du vann några miljoner i morgon dag,då kunde du gå dit o räcka ut tungan åt dom!



Tänker på dig ska du veta!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-05-04 17:16:10

Känner igen det där är ju delvis i samma sits men sitter någorlunda säkert tills nästa årsskifte..

För min del tycker jag ju det orättvisa också är när man ständigt kämpar som ett djur för att klara jobba delvis 75% av min tjänst (dvs 60) att de inte ens är nöjda med det utan man ska HELT upp!! Då knäcker de ju en istället för att uppmuntra och få en att känna sig nöjd med sin kamp.

Postat av: Cina

Publicerad 2010-05-10 10:12:34

Är själv i den FK/AF-soppan. Just nu TROR jag AF släppt taget om mig och att det är FK som styr. Men hur det ska bli, mer än tre månader i taget, det har jag ingen aning om. Många är vi som är i "osäkra gropen"! Hoppas en stund i solen kan skingra oron för en stund!

Styrkekram!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-07-13 21:28:56

Tack för att du lämnade spår imin blogg idag! Läste din blogg i början av min bloggvärld, men tappade av någon anledning bort dig och namnet på din blogg! Nu har jag ju hittat dig, och bloglovin knappar dig så jag inte missar något igen.



FK! Vilken sopa/soppa!! Känner igen det där med att bli föreslagen pension när jag knappt var 30, tror jag nästan grinade ihjäl mig! Det ville jag ju inte naturligtvis! Nu har jag sedan ca 1 år till slut "gett upp", åtminstone arbetslivet, och det är faktiskt ganska OK. Skönt slippa handläggare också som ringer och säger saker som, bli vän med din värk... Fnys!



Önskar dig en härlig kväll//Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej