engelsson längtar o längtar...

Publicerad 2010-05-27 17:50:23 i Allmänt,

varför går tiden så sakta..jag vill ju flytta nu.....  Ja fast jag e livrädd för det egentligen men jag orkar inte bo bland en massa flyttkartonger mer som den supereffektiva sambon metodiskt packat ihopa..just nu känns allt som ett vakum..engelsson bor ingenstans..
Jag gick en runda i trädgården i morse o liksom sade farväl..känns underligt att lämna min trädgård som jag arbetat i under två somrar..det enda som återstår av mitt arbete e ju alla tomma rabatter..för allt innehåll e ju instoppat i krukor..   Jag gick där o undrade vem som ska fortsätta mitt arbete eller om allt kommer att förfalla o gro igen till det sorgliga stadium det befann  sig i när vi flyttade in för två år sedan.   Jag hoppas det flyttar in en grönfingrad person som åter ska fylla kökstrappan med blomkrukor..för vad tom o ödslig ska den inte vara utan minsta lilla blomster..min älskade trappa där jag satt i sena sommarkvällen o såg solen gå ner omgiven av fjärilslavendel o pepparmynta..taklök o rosmarin
O fåglarna ska jag sakna..mina blåmesar som byggde bo under balkongtaket..rödhakarna som i år hittat sig ett hem i en ventil vid entredörren..gråsparvarna..de fräcka skatorna som busat runt..o sen Walle..vår nästan tama kaja som kommer o matfriar så fort vi fikar utomhus..
Hmm Walle har jag faktiskt planer på o kidnappa..visst e han söt??


Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Publicerad 2010-05-27 19:55:15

(får man lämna en tom trädgård?)

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-27 23:04:24

ne walle har äckliga ögon :P

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-05-28 08:05:47

Det kommer att ordna sig ,men visst fasen är det jobbigt att flytta!



Trevlig helg på dig.....o ta det lite lugnt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej