Hej alla..

Publicerad 2010-05-25 17:44:27 i Allmänt,

engelsson kikar in på sin sorgligt försummade blogg..  Det känns lite som om inspirationen inte finns där..det e väl detta som kallas bloggtorka..
Vi har ju det lite småhektiskt annars oxå i tillvaron med den stundande flytten..nu till helgen så börjar vi så smått flytta över saker o ting..  Huset väntar på oss...
O det känns alldeles fantastiskt att få flytta in där..o få måla o dona o tapetsera i detta vackra funkishus..ljuset flödar genom rummen o genom fönstren ser engelsson ut över den underbara trädgården med stora  björkar o frukträn..äppel o päron som står i full blom just nu där finns syren o jasmin o vallmo o prästkragar en stor fin oxelhäck mot vägen..  O dit ska engelsson kånka alla sina växter o örter o bärbuskar från den här trädgården..de e uppgrävda o står tålmodigt o väntar på att få sticka ner rötterna i den nya myllan
Så jag längtar men även fasar lite inför flytten..jag hoppas o ber att min värk ska hålla sig inom rimliga gränser så jag klarar av alltihop..


Postat av: Cicki

Publicerad 2010-05-25 23:58:51

Flytt är inget för värkiga kroppar. Vi gjorde det för fyra år sedan. Det var hemskt. Samtidigt så himla kul att börja om från början. Få flytta in saker i nya rena skåp. Till nymålade och nytapetserade väggar. Hoppas allt kommer att gå vägen för Engelsson med familj. Kram

Postat av: Speja

Publicerad 2010-05-26 13:06:56

Så fantastiskt roligt att flytta till nytt! Men jag förstår att du fasar för själva förflyttningen av alla saker och pinaler. Jag håller tummarna på att det ska flyta på lätt och smidigt.

Postat av: Cina

Publicerad 2010-05-26 15:49:27

Håller tummarna för att flytten går bra och att du ska må bra!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej