Lite loppisfynd o kika på...

Publicerad 2010-05-28 20:32:52 i Allmänt,

ska ni få..  Under våren har vi kikat in på en o annan loppis o fyndat en hel del fint..
Häromdagen så roade jag mig med att avfotografera de raraste fynden o tänkte visa er dem nu...
Först ut e ett bedårande gäng..nämligen unga fröken Holly Hobbie med lillbrorsan Robby o bästa kompisen Heather..
Hur många av er har nån relation till dessa dockor..engelsson hade en Holly som liten o har utrustat alla tre döttrarna med varsin..
Historien bakom dockorna kan ni läsa om här...
Sen så hittade vi två Lankkupullo av Helena Tynell för Riihimäen Lasi..dessa kan jag inte riktigt bestämma om jag tycker om eller inte..väldigt kluven..
Vi hade en vas i samma serie hemma när jag var barn..o den tyckte jag om..men dessa tjaaeeee
Vad anser ni..lite för alldagliga på nåt sätt..o vad använder man dem till rent praktiskt???
Nu har ju Helena Tynell gjort oerhört mycket annat fint o engelsson e ett stort fan av hennes andra designflaskor o e stolt ägare till ett litet  antal sådana.. här en länk på mycket annat fint av Tynell  http://www.designlasi.com/en/category/muotoilijat/tynell-helena
Sen hittade vi två glas som jag tyvärr inte vet var o av vem..annars hade jag sökt reda på fler..för de e underbara..nån som känner igen dem
En svart tekanna med attityd fångade engelssons öga o fick följa med hem..o den lade yngsta dottern omedelbart beslag på..hon vansläktas inte det lilla livet..
En organiskt formad vas från Lindshammar..vet inte vem som formgivit
Dessa smått humoristiska ljuslyktor gillade jag skarpt
O till sist denna fantastiska lilla klocka..ett rart hemmabygge som ticka fram tiden i nån liten kammare nånstans..o tickar o går gör den fortfarande..men endast om den får stå snett..annars tiger den tjurigt
Så det var mina raraste fynd som ni nu har fått se..o de ska alla få finna sig en plats i nya huset..   Dit har vi förresten inhandlat färg o penslar idag o i morgon ska vi börja måla..ha nu en under helg alla goa..


Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-05-29 06:32:15

Morning! Vilka härliga loppisfynd du gör! Jag gillar flaskorna skarpt...egengjord likör i dom du!

Nytt o fint i bloggen har du också gjort! Gillar det också! Lycka till med flytten förresten!

Blomman hos mig vet jag nu att det är en dubbel Tovsippa...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ulla

Publicerad 2010-05-29 07:40:11

Himmel! Vilka härliga loppisfynd!

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-05-29 10:58:51

Så kul att se dig igen!! Hade nästan gett upp hoppet!! Nytt på bloggen var det också, tjusigt! Spännande med flytt men mycket jobb.. ja dottern har ju bara haft en liten etta så där går det ju relativt snabbt. Lycka till och väntar med spänning på lite kort från nya huset!! Kram kram

Postat av: Katta

Publicerad 2010-05-30 02:21:57

Fin ny design på bloggen :D Mkt fräsch.

Fina loppis fynd..



och som svar på din kommentar hos mig skriver jag:

Ja antingen det eller så går jag omkring och är sugen på en tatuering just nu, men vet att det skulle gå illa om jag gjorde en nu..

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2010-05-30 10:06:57

Flaskorna har en praktisk form för kylskåpet. Hittar Du passande kork till dem, så är de perfekta att ha saft i. Jag gillar formen, eftersom den är så praktisk. Det blir inget spill av kylskåpsutrymmet. Ha en fortsatt bra helg. Här är det bara toppen.

Postat av: Benny

Publicerad 2011-03-31 23:54:54

Glasen är från Åseda, kolla in bloggen för mer info eller FB-gruppen Åseda-glas :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej