Idag så travade engelsson till skogs....

Publicerad 2010-09-29 18:48:50 i Allmänt,

med kamera o svampkorg i högsta hugg..  Men några mängder fanns det inte o fynda längre..några stolta fjällskivlingar blev det..o fem st trattkantareller..alltså seriöst..var tusan hittar all människor trattisar.. De finns inte där engelsson drar fram i alla fall..antingen så har jag tappat trattisögonen komplett eller så hukar de små rackarna sig i mossan..
Fjällskivlingarna missade  jag totalt o fota..så därför visar jag bilder på ett jättefynd som jag o sambon gjorde häromveckan..
Sånt här gör engelsson alldeles varm om hjärtat...
Idag så hittade vi som sagt inte så mycket..men frisk luft o trevligt sällskap e inte fy skam..lillsyrran o hennes lilla hund var med oss ut till skogen..  O den lilla rackare  hade ett evigt sjå att hålla ihop flocken av tre ivriga svampfyndare som drog åt varsitt håll
Stundtals så blev hon aningen sur på oss o skällde ut oss efter noter..
Minns ni låten..Jag vill bo... i en svamp....... Ja nu kära vänner så kan den drömmen bli verklighet..för idag så hittade engelsson en ledig etta. Adress - stora skogen, tredje stigen, precis intill fjärde stubben på  vänster sida....inflyttningsklar omedelbart 


Postat av: Tussan

Publicerad 2010-09-29 21:43:14

Vilka härliga bilder det blev.. och härligt väder var det med..men lite svamp hehe..Men trötter var hon när hon kom hem Tack syrran.. kramar i massor..

Postat av: ejmis.blogg.se

Publicerad 2010-09-29 23:39:49

Här finns massor med trattisar...tur det eftersom jag inte kan så många sorter ;)

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-09-29 23:43:00

Bara älskar dina bilder... Och vilken söt liten vovve! <3



Kramis!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-30 10:49:04

åh bjud mej på svampkalas!

Postat av: Cina

Publicerad 2010-09-30 12:59:05

Dina bilder gör mig alltid glad! Glad blev jag också när jag läste om ditt positiva samtal från Försäkringskassan. Skönt att det ordnade sig och att du får hjälp. Det är då sannerligen jobbigt när man bara går och väntar, liksom i tomma intet. Jag har ju varit i samma sits som du och så här efteråt tänker jag att de där tre månaderna på AF var de värsta i mitt liv! Så oerhört korkat och resurslöseriat. Skulle kunna skriva spaltmetrar om det men det gör jag inte.

Att någon läser din blogg och använder det sen mot dig verkar ju inte riktigt friskt faktiskt. Nån har för lite att göra! Stå på dig! Jag hejar på dig!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej