Jaha så här långt höll det...

Publicerad 2010-09-14 11:52:19 i Allmänt,

nu regerar smärtan igen.. I ett par veckor har jag klarat mig hyfsat nu..stel o ont javisst det har jag ju jämt men jag har kunnat röra mig rätt hyfsat ändå..men nu e det klippt..  Axlar o nacke rygg o höfter o knän..ja allt har klappat ihop totalt..herregud vad less jag blir på det här..
Ibland så önskar jag nästan.. hur knäppt det än låter...att jag inte skulle ha mina bra perioder..för fallet blir alltid så stort när det kommer..  Men så  e det naturligtvis inte..det e ju de bra perioderna jag lever för..om de så bara varar en timme eller max nån vecka..för längre än så brukar kroppen inte samarbeta..
Ja inte hjälper det o vara ledsen eller sura..jag tycker bara det kunde väntat  en dag eftersom jag ska på föräldramöte på yngsta dotterns skola i kväll..fem mil bort..  O klockan halv sju av alla tider..vilket ju innebär att vi inte lär vara hemma förrän duktigt sent ikväll..
Något som gläder mig ofantligt e alla nya o gamla bloggvänner jag har..jag e så glad för er alla..kul ni som hänger med sen innan o välkomna ni nya..
Nu ska jag lägga mig o vila en stund så jag orkar med kvällen...ha en bra dag alla..kram


Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-14 12:28:39

Hei!

Kiva, kun kävit kurkkaamassa taas!

Jos vaan saan, ni kysyisin, että mikä sulla on? Mulla on Myofasciellt syndrom (krooninen lihaksiston tulehdustila ja pehmeiden osien reumatismi). Oon ollu sairas 1995 lähtien ja eläkkeellä 2002 lähtien. Kipuja on, mutta täällä pauhaa Suomalainen Sisu :)

Koita selvitä vanheimpainillasta! Muuten mukavaa tiistai päivää!

Lämpösin halein Sirpa

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-14 12:55:06

Eländes elände!

Tänk om man kunde styra över när man skulle ha sina bra resp dåliga stunder (om man nu verkligen måste dras med de dåliga... helst skulle man ju slippa dom helt naturligtvis).

Då skulle du kunna gå på föräldramötet, och vara pigg under det, så pigg så man fattar något och lyckas ge ett intresserat och gott intryck. Inte som när man är "värkande", då ser man ju bara frånvarande och allmänt knasig ut. Lägg märke till att jag talar av egen erfarenhet, du kanske alltid ser smart ut) ;-)



Jag hade tänkt sparka sonen i baken idag för att vi tillsammans skulle sortera allt i förråden som bara är inslängt.. nu blev det ju inte så just idag..För stormpinan kom på besök.. shit!

Men jag har iallafall ett gäng olästa böcker, säkert någon repris på teven, och kanske sluter jag ögonen en stund också ;-)



Ha en så bra dag du kan vännen!!!!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-09-14 13:46:31

Usch, vännen jag lider med dig... Den där dagliga stelheten och vardagsvärken (som jag kallar den) går att lära sig att hantera, men när värken tar över på heltid och man inte kan få ens en kort tids vila då är det inte kul. Är det det fuktiga vädret som ställer till det extra mycket?



Förstår precis vad du känner inför kvällen föräldrarmöte. Bara resan i sig är i överkant, att sen behöva sitta bland folk, försöka ta till sig sig på informatin och verka "normal" är inte vad man önskar sig precis.



Väder mässigt tycks vi ha samma elände, men min värk är fortfarande hanterbar.(peppar, peppar...)



Håller tummarna och hoppas att du kan vila och att det ger dig lite lindring.



Bättra-på-dig- kramis!

Postat av: ejmis

Publicerad 2010-09-14 16:31:44

Usch och fy för smärta...BORT, BORT, BORT!!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-09-14 16:37:40

Känner så väl igen det där (tyvärr..) och brukar med säga så ibland att det nästan är jobbigt må för bra för då väntar man bara på "dippen"

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-09-14 22:04:04

Tråkigt att du har fått så ont nu. Jag har oxå stora problem med dom där kroppsdelarna, så jag vet.

Jo det där med patinering av blomkrukor....Jag testade att måla med filmjölk, men va sjutton!! Det rann ju bort när det regnade. Nu låter jag bara krukan ligga ute över vintern, så får vi se hur det blir sen. Den stora som jag planterat lagerträdet i, är kalkig och grön av ren ålderdom tror jag.

Jag ska leta efter fina krukor på loppisar istället tror jag, för jag kan visst inte den där konsten.

Hoppas mötet var bra ikväll. Ha det bra och sov gott! Kram Åsa.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-09-15 06:08:29

Morning o tack för alla goa rader hos mig!

Isch...förstår nog precis hur du mår ibland...själv satt jag inatt uppe halva natten o grinade...men idag är en ny dag!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej