Ooo tack alla goa för era rader..

Publicerad 2010-09-15 10:28:02 i Allmänt,

här hos mig.. Det e fantastiskt hur det kan värma..o glad blir man..rena hälsokuren...
Idag skiner solen här..smärtorna har inte släppt..men jag tog mig igenom föräldramötet.. Tyvärr var det en massa rännande i trappor o sittande o lyssna..men de hade väldigt bra stolar på denna jättefina helt nyrenoverade skola där min minsting går.. Unga entusiastiska lärare o en positiv anda rådde..detta ska nog gå bra..de har mycket personal på en relativt liten skola så där finns mycket vuxna att ty sig till i alla situationer.. Det e  en utbildning för riktiga datanördar så de har ju all tänkbar utrustning man kan tänka sig..så jag förstår dotterns trivs. Ja ett mycket positivt föräldramöte tyckte både jag o sambon.. Vi fick ett inlogg till en datatjänst där dotterns alla göranden o låtanden kommer att förevisas..närvaro..provresultat..inlämningsuppgifter..ja allt hon företar sig kan man följa där..så det går ju fort att märka om hon halkar efter i något..samtidigt fick vi alla lärares mail  o uppmuntrades att höra av oss...  Det sista känns helt fantastiskt eftersom jag verkligen efterlyst mera öppenhet o samarbete från alla skolor mina barn gått i.. Jag har alltid värnat om en dialog mellan hemmet o skolan o ofta hört av mig via telefon o mail till mina barns lärare för o kolla läget..inte uppskattat av alla men jag har tyckt att det har varit viktigt att"profilera" mig som mina barns mamma..att lärarna har en bild av mig som en som bryr sig..för det gör jag.
Så nu ska jag försöka få i mig lite kaffe o macka..jag hör att lilla barnbarnet e hemma från dagis..det klirrar av lego på bottenvåningen..så en macka o kanske en intressant diskussion om något jätteväsentligt som lego-bionicles eller bakugan står på menyn...  Ha en underbar dag alla goa..jag kikar in till er senare..kram


Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-15 16:22:13

Hei!

Kiva kuulla, että vahhempainilta meni kivasti! Meilläki oli jo ja saatiin samanlaiset inloggnings tiedot. Täälläki lapsenlapsen pienet jalat teputtaa:)

Toivottavasti saat nautinnollisen keskiviikko illan!

Halein Sirpa

Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-15 20:03:37

PÄÄ räjähtää. Hinner inte med nåt alls nu. Är så trött på att jag inte får klart hemma då alla saker inte kommer som dom ska. Har väntat på kylen som kom idag, inne dörrarna dröjer o allt bra drar ut på tiden. Hinner inte med hemmet heller å jag blir smått galen. Ahaa ska väl försöka hinna med en tur i skogen. SÅ jag kan varva ner. Jisses. Hoppas du mår bra kram vi hörs snart igen förhoppningsvis

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-15 23:24:57

SV, det är ju därför vi har barnbarn, eller hur!? Och du som till och med hör när de leker med lego... = lycka!



Nattinatti och sovgott

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-16 11:56:54

Hei!

Toivottavasti sun torstai päivä on alkanut hyvin?!

Täällä sataa ja paistaa vuorotellen:/ Kyllä sun suomenkielen kirjoitus on ainaki ihan hyvä!!!

Mä kun oon tämmönen parantumaton romantikko ni vieläki noita Victoria Holtin ym. kirjoja luen!

Montaa ei enää puuttuisi!

Puuttuvat Holtit:

- Varjoja nummella

- Kalliolinnan morsiain

- Linnan kuningas

- Kuningattaren tunustus

- Pimeän enkeli

- Tuhannen lyhdyn talo

Jos silmiisi iskisi ni kerro ihmeessä mitä niistä pyytäisivät ja viel postimaksut ni sanon sit että kannattaako. Kattele vaan jos sielläpäin liikuskelet. Kiitos ihan hirmusti!!!

Mukavaa päivää!

Halein Sirpa

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-09-17 16:39:26

Vad härligt med en skola som verkligen fungerar. Det är nog alla föräldrars dröm.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej