Skogen lockar o drar...

Publicerad 2010-09-20 18:51:45 i Allmänt,

i engelsson.. Det brådskar ekar det inom mig..brådskar att tanka upplevelser o andas skogsluft..att fylla sinne o minne med intryck o dofter o färger... För snart brakar det till kung Bore träder in på arenan o hösten e ett minne blott..den läggs till handlingarna som alla andra höstar innan den..
Jag vet inte varifrån min rastlöshet kommer men det kryper i mig av oro o olust..jag tycker tillvaron gungar i rasande fart..knalligt blå e vår regering...men mörka tankar o ideer för de in i vårt land.. Du skall arbeta i ditt anletes svett för endast då e du fri..domderar Reinfeldt i sann gammaltestamentlig anda..o med en touch av en anda som engelsson inte vill nämna här..för visst har vi hört de här tongångarna förr..ja visst har vi det...
Jag e ingen politiker..jag e kanske inte så insatt som man borde..men jag lyssnar o tänker även jag..jag som bara e  en värkbruten  sate som nu verkar mogen för ättestupan.. Ja för vad ska herr Reinfeldt göra med oss som inte kan arbeta o därigenom känna oss fria o dugliga.. Vi e kugghjulen som gnisslar i hans välsmorda maskineri..vi e utslitna o duger ingenting till på arbetsmarknaden mer.. Så vad göra herr Reinfeldt..montera bort oss ur systemet för gott o hoppas vi sakta ska självdö..eller ta steget fullt ut o inför ättestupan o slunga ner oss där--en knuff o problemet e borta..
Ja jag e bitter..ja jag e trött..ja jag e jävligt orolig.. Orolig för oss alla..för detta land som nu ska regeras av en knallblå regering som inte har mandat att göra det på egen hand..utan måste snegla åt alla möjliga håll för att klara ut det..o skräckscenariot e ju naturligtvis att de i slutändan måste sträcka ut en hand till Sverigedemokraterna för att överhuvudtaget kunna regera..o då mina vänner..då e inte engelsson med längre..


Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-20 21:26:16

Hej! Vad roligt att du tittade in!

Hoppas du har mått bra och att du hade en fin helg!

Politik, mmmm....

Har en fin tisdag!

Kram Sirpa

Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-20 21:43:39

Terveee. tack så gullig du är. Att katter klöser är inte kul. DOM förstör så mycket. Jag ska prova vatten duschen. Kan ju hjälpa. Ja tänkte på det där med kattmynta faktiskt kan ju fungera. Måste köpa.Han har haft allt från klös bräda till ja allt men inget duger till rackaren! Lavendel är fint men har inte nyttjat det så mycket faktiskt. Har dock viljan att odla. Får nog bli en i kruka på balkongen nästa år. Fjärilslavendel? jahaa finns det såna också. Är skit dålig på växter hihih Kram

Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Publicerad 2010-09-20 22:15:21

så vackra tavlor

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-20 22:44:30

ja superfina!!!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-21 12:22:49

Hörrudu!

Ingen ättestupa för oss,

vi ska klamra oss kvar!

Sååå lätt ska de inte bli av med oss..

(men ett elände är det)

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-09-21 17:41:49

Innan jag tar till ättestrupan så ska ialla fall jag göra allt vad jag kan för att de ska få veta vad de ställt till med!

Men visst är det mörkare i Sverige,mycket mörkare!

UPP TILL KAMP SYSTER!



Allt gott till dig från frua i Västanbäck

Postat av: Annica

Publicerad 2010-09-22 08:16:31

Postat av: Annica

Publicerad 2010-09-22 08:31:17

Där for det iväg en tom kommentar. Så ivrig är jag. ;-)

Du beskriver det så otroligt bra. Men jag känner mig maktlös för tillfället. Insnärjd i ett system som inte fungerar. Utkastad från FK och in till AF där man blir satt i en "åtgärd" på en gång för att alliansen ska kunna säga att jag nu är frisk och i sysselsättning....

Så duktiga dom är att styra vårt land!

Inga pengar från A-kassan får man eftersom jag inte jobbat på tio år. För att jag varit sjuk... Och det har INTE förändrats. Så jag får söka socialbidrag. Men... Eftersom jag inte har några pengar kan jag inte ta mig till och från min "åtgärd". Och då anser sociala att jag inte uppfyller de krav som man har på sig när man arbetslös, fast jag egentligen är sjuk, så jag får inga pengar från dom heller. Man blir inte direkt friskare av detta. Jag ska fan be pösmunken följa med mig en dag och förklara hur han tänker att jag ska ge min son mat, kläder och andra nödvändiga saker. Tror inte han tänkt överhuvud taget..

Vart är vårt land på väg?

Njut av hösten i skogen åt mig med. Skicka lite doft upp hit. ;-)

KRAM!

Postat av: lotta karlsson

Publicerad 2010-12-12 20:29:01

hej halkade in på din blogg via ett bananskal o fick se helt underbara foton o du kämpa på vi är många :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej