Veckan kom o gick o fredagen e här....

Publicerad 2011-04-08 08:22:40 i Allmänt,

Ja jisses så fort denna veckan ilade förbi..o nu e det helg..härligt... Idag ska engelsson städa lite o sen traska ner på byn o fika med en vän..
Jag tittade på den där nya serien jobbjägarna eller vad den nu heter--  O jag e lite fundersam..  Det var ju en riktig solskenshistoria förstås..  Sliten långtidssjukskriven kvinna möter effektiv jobbjägerska..får nya tänder.. ny frilla..makeup o simsalabim så e hon varken sjuk.. tandlös.. rufsig i håret eller arbetslös längre..amen kom igen..
O hennes värk o all annan problematik då..den kan man inte sminka över..  Sen funderar jag väldigt på vad för form av anställning hon fick..för ingen ska inbilla mig att hon fick ett fast jobb direkt..  Så när denna provanställningen sen e slut då ..efter tre månader eller ett halvår..  O tevemänniskorna o strålkastarna e borta..o hon kanske inte orkar arbeta fulltid..vad händer då.. Vad har hon o falla tillbaka på då..  Missförstå mig inte--även jag fick en tår i ögat över hennes förvandling o hennes lycka över tänderna.. Jag unnar henne visst allt detta o mer därtill..jag tror bara inte på sådana här "nugörvibrateve" insatser..  Jag hoppas nu innerligt att den här tjejen har så mycket eget go..att hon kämpar vidare..  O om hon klappar igenom o inte fixar o jobba..att hon kan få lov o bli sjukskriven igen o inte halkar utanför systemet..
Nä nu ska jag sätta fart..plocka lite o förbereda kvällens mat..kycklingsallad tänkte jag mig..


Kommentera inlägget här
Publiceras ej