Bank, bank, det bankelibankas på engelssons vind

Publicerad 2011-08-18 17:31:18 i Allmänt,

Där ska det bli ett boende till nästyngsta dottern..  Ett jätteprojekt som nu faktiskt börjar få skönjbara konturer.. Det mesta materialet finns på hemmaplan..enbart gipsskivor o golvplattor saknas än.. Gipset därför att det inte finns någonstans o lagra det  o golvet har inte dottern bestämt sig för än...bara att det ska vara ett ljust golv..
Ett riktigt familjeprojekt har det blivit av det..alla hjälper till efter förmåga.. Käre sambon regerar o pekar med ålderns rätt..käre svärsonen bankar o spikar o så även döttrarna..  Äldsta dottern som  inte kan vistas i bankandet med sin gravidmage o engelsson sköter markservicen.. Lille barnbarnet e förstås chefen över alla..iskrudad sina "jobbarebyxor" i illgult o blått så viftar han med hammaren o pratar o resonerar i ett..
Igår kom äldstadotterns bästa kompis o tillika Zacs gudmor Sandra o hjälpte till...  O det säger jag att en mer gudalik varelse finns knappt..ett SÅNT TÅLAMOD..hon hade med sitt lilla gudbarn..  De arbetade tillsammans under mysigt småprat..o det gick undan.. Nu till helgen kommer mina barns stora starka bröder till hjälp..utrustade med varsin skruvdragare ska de hjälpa syskonen o få klart..sånt värmer..
Så till helgen  ska engelsson laga en stadig middag till hela byggaregänget..kassler med ananas o ris..  O nåt smarrigt som t ex äppelkaka till efterrätt..  Äpplena börjar bli klara nu ute i i trädgården.. Mycket har redan ramlat ner tyvärr,,det blåser o regnar ju i ett här nere i Blekinge.. Fst idag har vi ändå fått o ss en rätt solig dag.. O då passade engelsson på att stöka undan lite ärenden nere i byn..En fika hos bästaste vännen Eva o en lunch med lillsyrran bankärenden o lite springande i affärer blev det.. Vi hittade nu inte så mycket att shoppa men på Kupan hittade engelsson en bok jag sneglat på länge..  Niceville av Kathryn Stockett..för hela tio riksdaler blev den min..
Nu e det snart kväll o det e paus i bankandet..  engelsson har utfodrat alla med våfflor o det e lite stiltje i gänget just nu o det e rätt skönt det med..
.
.
.
engelsson sitter o småmyser i soffan..o funderar på livet o hur det gestaltar sig för tillfället  Jag e så glad för min lilla tillvaro, min hörna av denna planet.. Här har nog engelsson hittat hem..långa o krokiga har stigarna varit..o mycket elände har kantat dem..men nu vill jag att det ska vara nog..
.
Nu vill jag vara ifred i min tillvaro o inte nås av nåt mer negativt eller jobbigt..  Jag vill bygga en mur runt mig..ha mina nära o kära runt mig omge mig med vänner jag mår bra av.. göra saker jag mår bra av..jag vill fotografera..blogga skriva o jobba i min trädgård..
.
Jag vill umgås med min familj....se mina tonåringar hitta rätt i sina liv..se de stora barnen forma sina liv..se barnbarnet traska iväg till lekis o se hur gravidmagen växer med nästa lilla knyte däri.. Jag e så välsignad som får bo så nära mina barn..ja förutom sonen då.. Att få bo så nära sin gravida dotter o följa med i alla turer e en fantastisk resa..
.
.
.
Jag önskar er alla en trevlig kväll..för det tänker engelsson ha..kram på er


Postat av: Christa

Publicerad 2011-08-18 21:24:28

Bank, bank, bank. VISA projektet sen?? =) kram

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-18 23:47:23

Här kommer en snabbhälsning från en totalt ledbruten kvinna (ryggen). När du beskriver ditt liv med familjen som finns så när, så blir jag så varm i hjärtat. Tänk att få leva så... vilken lycka!



En stor nattis kram till goa engelsson från en kvidande och lidande AprilSus. <3

Postat av: cicki

Publicerad 2011-08-19 10:26:48

Vad glad jag blir när du skriver hur gott du mår nu. Visst är närheten till familjen något att njuta av. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej