Facebook har krympt engelssons värld..

Publicerad 2011-08-27 12:21:25 i Allmänt,

något så enormt..  Plötsligt så har jag vänner över hela världen..sådan jag pratarmed dagligen över nätet..vi följer med i varandras låtanden o göranden..vi gratulerar varandra på födelsedagar kommenterar varandras foton o statusar o hejar på o tröstar o skrattar om vartannat..  Vissa av dem får kort av engelsson när jag e på semester o plötsligt dimper det ner kort hos engelsson..  Det e nästan som när man var ung o hade brevvänner över hela världen..  Det e vansinnigt roligt tycker engelsson..  O nu e jag väldans bekymrad över de vänner som bor på östkusten i USA..  För den där Irene e ingen trevlig dam inte..  Orkanen som just nu virvlar runt de stackars människornas tillvaro från Florida i söder o ända upp till New York.. Riktigt jäkla otäckt kvinnfolk den där..uscha
Bilden nedan hittad på nätet o föreställer en annan orkan 
Idag har sambon lyckats med det omöjlig igen..att skada ryggen för vilken gång i ordningen  vet jag inte.. Han halkade till o slog i höften o vred till ryggen..så dagen lär bli stillsam för oss..  Dagen känns förövrigt rätt stillsam o lugn..de har något spektakel i ett bostadspmråde härintill med hoppborgar o ponnyridningar o annat skoj för barnen o där har väl de flesta i byn samlats.. Så i engelssons lilla kvarter e det stillsamt o lugnt..
Jag borde nog egentligen samla ihop mig o ge mig ut i trädgården en runda..o kolla odlingslådor o dylikt..men just nu orkar jag inte..  Jag har varit extremt trött o hängig några dagar nu..skolorna o vardagen har ju tagit fart o det tar tid o komma i rutiner
O rutiner e något engelsson egentligen behöver för o må bra..rutiner runt allt i tillvaron egentligen..nåå det e ju nu inte det lättaste o genomföra..engelssons kropp e inte mycket för rutiner..den lever sitt eget oberäkneliga liv..värken hoppar runt i kroppen o låter sig inte styras av nåt..  Statusen i dag e som följer..nacken värker axlarna ylar o höfter o knän har sagt upp sig..händerna e fumliga o handleder o armbågsleder superstela.. Mina fötter känns som klafsiga tvättsvampar o trava runt på..ingen känsel alls i dom idag.. Tydligen har jag haft mardrömmar i natt efterson käkarna e stela o värker..ett typiskt tecken efter en mardrömsnatt..
Haha..så underbart o få gnälla av sig lite..engelsson måste öva på det där..  Jag e för jäkla duktig på att bita ihop o inte erkänna min värk..o det mina vänner blir den inte ett dugg bättre av..det vet engelsson av bitter erfarenhet..
Jag ska kanske tvinga mig ut på lite promenad..fort lär det inte gå o inte blir det nån lång runda...men välbehövlig..,, Jag önskar er en bra o trevlig lördag..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-28 00:34:53

Börjar inse att jag verkligen inte är någon riktig FB människa. T o m min 67 åriga mamma har skaffat sig en massa nya vänner genom detta forum, men inte jag. Och nte har jag något större intresse att få kontakt med gamla vänner heller. Jag har inte ens förstått mig på hur man får nya vänner genom FB? Även om vi 2 är vänner där, så är det ju genom bloggandet vi fått kontakt. Fast visst är det kul att ha några bloggkompisar även på FB, det blir lite mer på "riktigt" då. Du kanske kan komma med några bra FB tips?! ;) Jag är inte ens in på FB dagligen. Främsat orsaken att jag håller mig kvar på FB är för att det är ett bra sätt att ha koll på mina stora killar och deras familjer, samt en del vänner i sthlm. Bloggandet är mer mitt forum. :)



Men vilken otur sambon din har haft... Stackaren! Jag har ju själv nyligen fått erfara hur smärtsamt det kan vara med ond rygg. Tråkigt att höra att du redan börjar få mer problem med värken i kroppen. Jag känner också att värken sakta men säkert är påväg att ta över min kropp efter sommarens vila, men bortsätt från ryggskottet, så är det än så länge på en uthärdlig nivå.



Visst är det lite skönt att kunna gälla av sig på bloggen. Det drabbar ju ingen, för den som inte vill läsa om eländet kan ju bara låta bli. Nu när jag bara gnällt om mitt ryggont, så blev jag glatt överraskad att att så många som ändå orkade läsa om gnället och önska mig bättring. Man blir ju trots allt gladare av dessa vänliga uppmuntrande/tröstande ord från goa bloggvänner. Att få lite tröst och en kram när det inte känns så bra är ju aldrig fel, eller hur?



Här kommer en extra stor men mjuk kya-på-dig-kramis, så den räcker till både dig och din stackars sambo.



JÄTTE BAMSE KRAMIS!!! <3 //Sussi

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-08-28 01:01:31

Internet överhuvud taget är verkligen fantastiskt. Både FB, bloggar och mailinglistor har gjort att man fått massor med vänner. Som du vet så fixade jag även en älskling via nätet.....:-)



Sambons bror bor på ostkusten där Irene härjar så våra tankar går till dem just nu.



Jag har varit dålig i ryggen sedan vi kom från Sundsvall. Förmodligen överansträngning. På måndag ska vi åka och beställa nya sängar så jag hoppas att ryggen ska må bättre efter det. Jag försöker tänka bort det onda. Det går bra för det mesta. Man lurar sig själv, så att säga.....:-)

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2011-08-28 11:24:31

Jag har nog aldrig kommit riktigt igång med FB. Jag tycker det är krångligt. Fattar inte riktig vad som händer.



Jag är också en värkare, så jag förstår hur du har det. Huvudet vill ju, men kroppen vägrar. Sjukgymnaster är bra - jag känner mig alltid stärkt när jag kommer därifrån och så tvingar hon mig att utföra en massa konstiga övningar och som god elev vill jag ju inte komma tillbaka utan att ha gjort "läxan".



Hoppas att både du och din sambo blir bättre snart! Dottern har också fått ryggskott, varför är vi så klena nuförtiden?



Tröstekramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej