O det regnar över engelssons domäner---

Publicerad 2011-08-11 15:27:14 i Allmänt,

idag IGEN.. Nu börjar även tålmodiga engelsson bli irriterad.. Vartevigaste dag så regnar det..o inga små mängder heller..
Inte kan man åka på fotorundor o inte kan man traska ut i svampskogen..allt e en geggig sörja..nää kul e  det inte..  Hela sommaren har mer eller mindre regnat bort för engelsson..
Nåja..vi får hoppas på en fin höst..  En sån där färgsprakande höst med milt men friskt väder..då man kan dra på sig kängor o ylletröja o vandra på skogsstigar... Packa en kaffekorg, stoppa ner kameran o för en stund bara få vara..  Jag saknar skogen..jag saknar lugnet o energipåfyllningen jag får i naturen.. Ett par timmars skogsvistelse varje dag kan hjälpa en igenom mycket tungt o svårt.. Allt klarnar o  får nya enklare proportioner där ute..det som vid köksbordet kan kännas oöverkomligt faller på plats när man sitter o tänker över det i en skogsbacke med en kaffemugg i handen..
Nå de kommer de där dagarna..det tror engelsson benhårt på..det ska bara regna färdigt först..
Några dagar sedan var det såpass med uppehåll att vi tog oss ut en liten runda..o hittade faktiskt en o annan svamp..o engelsson fotade..såklart
Ja det var en bra dag..mer sådana nu bara..
Annars så mår engelsson hyssat bra..en jäkla massa värk får jag ju av detta vädret förstås,,o orörligheten..jag behöver få röra mig regelbundet..
Nu ska jag tassa ut i köket o fixa ihop en köttfärslimpa till kvällsmat..
Ha det bra alla som tittar in..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-11 22:57:50

Härliga bilder! Jag har fått ryggskott eller nått liknande och klara inte av att sitta vid datorn mer än en kort stund och nu är gränsen nådd. Ville bara lämna ett litet avtryck, så du vet att jag har lite koll på dig. ;)



Natti natti och storkramen till dig. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej