Skogsrunda med sambon..

Publicerad 2011-08-23 22:15:43 i Allmänt,

Ja vi kom oss iväg till skogs sambon o jag...  En liten bit utanför byn hittade vi en perfekt skogsväg där vi kunde ströva med våra svampkorgar..
O visst hittade vi svamp..inga stora mängder men lite Kallar o lite riskor o annat..  Så mycket att det räckte till en svampstuvning..som engelsson kryddade med teriyakikrydda o det blev riktigt bra..
.
.
Sen tankade vi oss fulla med frisk luft o lugn o harmoni..skogen e en riklig källa att ösa ur..  I morgon e sommarlovet över för denna gången..nu börjar en ny termin o väckarklockorna börjar skrälla upp oss ur sängarna.. Skolkläder ska finnas rena o matsäckar ska det finnas material till.. Yngsta dottern har långa dagar med lång skolväg då hon åker både buss o tåg--o behöver ha nåt i matväg med sig..
.
Ja nu börjar allvaret..  O engelsson ska till diabetessköterskan i morgon..huua hoppas det går bra..lite lite har jag nog slarvat med mellanmålen på sistone..  Det e så hemskt svårt att komma ihåg att äta..
Vi hade med oss nya kameran till skogs idag o testade den ..det blev bra ..Tar lite tid o lära sig alla knappar o funktioner..
Här fotade sambon en totalt ovetande engelsson
O sambon
O sambon som fotat igen..
engelssons lillkorg o sambon strövar i bakgrunden
Sambons skogsbilder
O nu e det kväll o vi sitter o varvar ner..lite trötta o sega..men nöjda med dagen..engelsson önskar er en god natt..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-08-24 18:35:32

Vilka härliga bilder från skogen. Nu vill jag också ut och traska och andas in den härliga skogsdoften. För min del gör det mindre om vi inte hittar svamp, då min mage inte är så förtjust i denna hårdsmälta kost.



Men jag får nog vänta en stund med skogen, tills ryggen är villig och hänga med. Visserligen känns det bättre när jag rör på mig, men att gå över stock och sten törs jag mig inte på att försöka ännu.



Idag har vi haft en grå regningdag, så det kan ju kvitta. Istället har jag besökt en doktor och fått ny värkmedicin, som jag hoppas ska ge lite lindring?



Ha det så bra min vän. Kramis! <3

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-08-25 05:28:50

Morning! Hoppas du fick sova gott på söta örat!

Nu har jag läst ikapp massor hos dig...och njutit av härliga foton!

Oj...får be att gratulera i förskott inför det stundande bröllopet!!! Vi gjorde ju också slag i saken förra hösten...efter 11 år!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej