Håll i hatten gott folk..

Publicerad 2011-12-09 10:53:59 i Allmänt,

för det var hemskt vilken blåst vi har..  Hela natten har den ylat o blåst som den värsta"lillahusetpåprärien-storm"  Bitvis var jag övertygad om att hela huset  skulle lyftas av grunden o segla iväg med oss..eller åtminstone taket..  Men vi e kvar..o taket likaså..huua.. Isabelle som snart ska flytta upp på vinden kommer o få en intressant tillvaro under stormiga dagar misstänker jag.
.
.
Idag ska engelsson städa färdigt o baka mjuk pepparkaka o julpynta lite till med tomtar o annat fint..... I morgon om vädret tillåter så far vi till Skåne o hälsar på vår goe vän...Det blir en heldag med julshopping o kondisbesök o sen ska vi ev äta på en nyöppnad restaurang med japansk mat..hur spännande låter inte det..
.
.
Det känns ruskigt bra att vi har handlat undan i veckan så vi slipper ge oss ut i onödan... Usch nu ylar vinden igen..lite otäckt tycker jag...träden böjer sig nästan till marken därute o det e helt genomgrått.. Käre maken eldar för fullt i öppna spisen o engelsson ska nog dra fram en fotölj o sitta där en stund o tina upp.. Jag har ont i alla leder idag o e inte riktigt på topp..  Men jag ska nog få undan det jag tänkt ändå..
.
.
Nee nu vill inte fummelfingrarna nåt mer..jag får sätta punkt..kram på er..håll er inomhus o var försiktiga..
En sippa som minner om våren..så vi vet vad som väntar..


Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-09 11:17:40

Ja.. Vårt väder blir jag inte klok på..



Varför har vi höststormar i December, och snöstormar i Januari Februari? Ja någonting är galet med vårat väder inte sant, och så har det varit i ett par år.. SMHI säger att vinter = 5 dagar med en medeltemperatur under 1 grad.. Det känns som årstiderna håller på att göra "Rokad"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej