Jahaja..då åkte även engelsson på

Publicerad 2011-02-07 12:19:09 i Allmänt,

högt blodtryck..faaaasen oxå..   Jag har mått pyton i flera månader med huvudvärk o tryck över bröstet o andfåddhet..men har man som engelsson en drös sjukdomar sedan innan med smärtproblematik o ångest så e det inte lätt o veta var den ena diagnosen slutar o nästa tar vid..de flyter som in i varandra....
Nå idag så tog jag mig i kragen o travade ner till öppna mottagningen..men fick omedelbart bums en läkartid de gjorde ett EKG o  tog blodtrycket vid tre olika tillfällen o det var lika otäckt högt vareviga gång..suck  Så nu får jag knapra piller mot det o imorgon bitti ska jag ner o ta en massa prover på fastande mage....
Nu tycker jag ioförsig att alla eländes sjukdomar jag hade sen innan väl fyllt min kvot..men trodde nån det..näää
Mutter o morr..nåja..det e bara o ta till sig o göra som de säger..haha nu har jag ju en anledning o lägga om kosten o ta de där förbaskade promenaderna som  aldrig tycks bli av..
Guess who??
Ha en bra dag därute..ät vettigt o promenera..för det ska engelsson..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-02-07 18:19:47

Nää, fy vad träligt... Jag håller med dig, kunde det inte räcka med det elände som redan är. Men å andra sidan kanske du kommer må något lite bättre när du fått medicin som rättar till blodtrycket. När vädret och flåset, huvudvärken mm blir bättre så kommer kanske inte promenaderna kännas så tokiga. Synd vi inte bor nära varandra, då skulle vi kunnat ut och traskat tillsammans. Jag behöver också röra på mig och få frisk luft, men det är så tråkigt att traska iväg själv när man inte har ett mål. En hund skulle göra susen för min del...



Ha det så bra, vännen! Kramis!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-02-07 19:04:06

Ofta är det inga större symptom på högt blodtryck... har med haft det under några år värst när jag hade som mest värk efter mitt armbrott. (Fast jag vid den tiden joggade och var i trim om man jämför mot nu.=orättvist)

Sen ett år tillbaka har jag faktiskt kunnat plocka bort ena tabletten och har nu bara en svag vätskedrivande!!! Men har lite extra koll. Hoppas det ställer in sig snabbt kan vara lite knepigt i början med kalla fötter o.s.v

Postat av: Christa

Publicerad 2011-02-07 19:44:19

Tack rara ja soffan är en riktig söting. Hhahah NEJ har inte ätit palt men jag lovar, SKA prova!!! På din order HALI ihih

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-02-07 21:48:44

Det var väl ungefär så jag kände det när jag fick problem med lilla hjärtat och sköldkörteln. Jag tyckte jag redan fyllt min kvot. Fast blodtrycket är perfekt. Alltid något. Hoppas det ordnar sig för dig.

Postat av: Cina

Publicerad 2011-02-08 00:01:19

Oj! Vad bra att du tog dig till mottagningen så det uppdagades. Det går ju att göra någonting åt det. Fast jag förstår din känsla precis, man kan ju tycka att det räcker nu!

De promenader som blir nu går sakta och försiktigt. Här är så halt, så halt. Vårlängtan har jag!

Varm kram till dig!

Postat av: Daniel

Publicerad 2011-02-08 14:24:01

Men ush så otäckt!! Hoppas allt ordnar sej!! Håller tummarna!!

Postat av: Annica

Publicerad 2011-02-10 09:25:22

Aj då! Du måste vara rädd om dig!

Hade själv högt tryck i helgen. Och det var inte behagligt alls. Som tur var så gick det ner efter ett tag. Sköt om dig!

KRAM!!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-02-10 11:26:42

Bra att du tog dig iväg för att kolla trycket!

Tror det lätt blir så att man bortser från nya

symtom när man har en massa andra besvär..

Och så kan man ju inte göra mot sig själv ;-)



Hoppas du är på benen, väntar på inlägg om

dagsläget...



Kraaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej