PALTKOMA....

Publicerad 2011-02-05 17:20:33 i Allmänt,

befinner sig engelsson i....ööööööhhh vad mättande palt kan vara......
Ute blåser det mer o mer...det ylar i skorstenen o den stora dubbelbjörken utanför köksfönstret böjer sig oroväckande mycket..snälla gå inte av..
Ska tända en brasa o vira in mig i en fleecefilt o försöka återhämta mig från paltfrossandet...
Köpte två filmer igår..ytterligare två ur Damernas detektivbyrå..förlora mig en stund med Botswanas fantastiska natur o de underbara personporträtten..jag bara älskar Mma Ramotswe o Mma Makutsi.. Så kanske jag kan glömma blåsten för en stund...


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-02-05 18:26:52

Paltkoma är som det är. Det var något man avskydde som föreläsare. Att stå och prata efter lunchen....:-)



Jag älskar också dessa damer. De är hur sköna som helst.

Postat av: Chista

Publicerad 2011-02-06 19:32:44

Hahah någon som hamnat i koma? har aldrig haft paltkoma för jag har inte smakat på dom. Ser ju gott ut på dina bilder i alla fall. HALI

Postat av: Chista

Publicerad 2011-02-06 19:33:16

Hahah någon som hamnat i koma? har aldrig haft paltkoma för jag har inte smakat på dom. Ser ju gott ut på dina bilder i alla fall. HALI

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2011-02-07 09:37:03

Smörgåstårta är också rätt mättande... Åt det igårkväll, och till frukost idag - och det lär bli samma meny även till lunch och kvällsmat. Tusan vet om det inte kommer att finnas kvar till morgondagens frukost också!? 8-X Gjorde jag för mycket, eller gjorde jag för mycket - typ! Men de första portionerna var absolut riktigt goda!! :-)~



Kul att höra av dej igen!!! :-)



Ha en fin måndag! (Även om den är grå... Och långt-långt ifrån Botswana...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej