Så fick vi vinter igen...

Publicerad 2011-02-15 14:21:53 i Allmänt,

o idag e det riktigt ruskigt kallt..huu..   Hur har ni det i kylan?? engelsson känner sig lite snopen o lurad på våren..  Jag hade lite smått börjat slå mina lovar runt rabatter o trädgårdsland o t om dykt ner i min frölåda när snön kom tebax..hoppsan nyss hade vi ju barmark..
Idag så viner blåsten över taknockarna här hemma o det e sittaisoffanmedenbrabokväder i största allmännhet.. Så en brasa en filt en kopp te o en bra bok låter som en plan idag..
På hälsofonten kan jag nu meddela en total viktnedgång på 5.3 kilogram sedan förra måndagen..alltså hade jag en massa vatten i kroppen.. Huvudvärken har lättat en del men jag e så inibomben trööötttt.. Som lök på laxen fick jag kärleksbrev från diabetessköterskan idag..uppenbarligen hade jag inte så bra sockervärden..suck Diabetes e ju inget jag haft probbs med tidigare..   Fast jag har fått göra två sockerbelastningar i mina dagar..bägge gångerna under en graviditet..uscchh o blööörk vad vidrigt det var.. Helt o hållet självförfållat när man ätit två stora sockerbullar en timme innan man träffar barnmorskan..  vad jag ätit andra gången minns jag inte men de där sabla sockerbullarna minns jag för evigt ..tvii
Annars så har jag inte gjort mycket vettigt..de sista dagarna har gått i en sakta lunk..läst en massa böcker..precis läst ut Min stad-serien av Per Anders Fogelström..har ni aldrig travat runt på stockholms gator med Henning, Emelie, Lotten, Tummen, Skräcken, Gunnar, Olof..ja då föreslår jag att ni slår följe med oss..
Ja så har vi ju firat Alla Hjärtans Dag.. O engelsson fick finfina tulpaner...Som jag inte kunde visa bild på eftersom de lyckats ändra nåt med bildhämtningen här på blogg.se..IRRITERANDE
Nå jag får väl lära om på nytt..tusan oxå..tycker inte om förändringar..


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-02-15 17:39:21

Du är då en riktig optimist!

VÅR?!

Näää, det dröjer... läääänge...



Ha en mysig kväll rara du ;-)

Postat av: Kusinen

Publicerad 2011-02-16 12:06:44

Oj då, vad ligger ditt socker på? Inget kul du!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej