Godeftermiddag bloggvärlden...

Publicerad 2011-06-26 16:31:48 i Allmänt,

engelsson e på rymmen..  Ända till norra Sverige har käre sambon o engelsson tagit sig lite sådär diskret..
Vi e just nu i Gällivare..har avverkat Tornedalen o i morgon kör vi till Finland..    Till engelssons älskade hemland..o denna gången inte bara över Torne-älv för o nosa på landet o handla lite..utan i år får jag äntligen komma hem på riktigt.. Hem till Raudanjoki..min hemby där jag e född o bodde de första fem åren av mitt liv..dit jag återvänt varenda sommar under barnaåren o långt upp i tonåren..
Den byn e den bästa av byar..naturligtvis..där finns barndomens dofter o färger o minnen av allehanda slag.. Där finns småstigarna som fjädrar sig in i skogarna..där finns flodstränderna med båtbryggor o doften av skvattram o pors o där kabbelekan lyste gul på våren..där finns insjöarna med lena sandstränder med skogen skyddande runt.. Där växer gran o tall o där finns fjällen i fjärran.. Där finns allt engelsson älskar o har saknat
O där finns två systrar som väntar..två älskade människor som jag saknat så..den ena av dem har jag inte träffat på tio år..så gissa om jag längtar
Allt detta imorgon..må det gå fort tills dess..
I går var vi uppe på Dundret.. Det var underbart att komma upp i fjällvärlden o lämna tillvaron bakom sig..där uppe e allt så enkelt..
Ja lite udda var det..o trampa    runt i snö vid denna tid på året..
Vassara älv...
Vassara älv.. sambons bilder
Harrträsk en sjö utanför Gällivare
Lite av floran uppe på Dundret
Min älskade sambo..här har det precis börjat regna lite..  Det kom ett par korta skurar men solen var snabbt framme igen..
O i solsken e fjällvärlden så här vackker..
Nu ska engelsson ta o varva ner innan det e dax o packa allt klart inför imorgon
Jag hoppas ni har det fantastiskt fint på alla vis där ni befinner er..varm kram o var rädda om er...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-06-26 19:23:09

Tack för din påhälsning på min blogg. Riktigt härligt att få höra ifrån dig. Har saknat dig ska du veta...



Förstår så väl att du har det härligt där du är nu och att du längtar till din barndomstrakter. Att få träffa nära och kära som man inte sett på många år.



Jag vill göra en liknande resa, fast inte fullt så lång. Min barndomslycka hittar jag i trakterna runt Skellefteå, där jag tillbringade mina barndoms somrar hos min biologiska pappas släktingar. Jag har inte varit upp dit sedan 1987, så du kan nog förstå att jag längtar dit igen?



Otroligt vackra fjällbilder som du och din sambo tagit. Ha en fortsatt underbar tid där uppe i norr och njut av allt du upplever! Ser fram emot ditt nästa blogginlägg. Kör försiktigt!



Massor av kramar, vännen!

Postat av: Sallan Sirpa.. sieltä peräpohjolasta..Suomesta.. lapista.. mutta joka on Köpingissä kiinni .. bläh! =)

Publicerad 2011-06-26 19:31:43

..och där finns snart.. finaste, goaste, underbaraste Heidi också.. bland allt det där du räknade upp.



Dina ord gav mig pompotusta sydämmeen.. Ja suuren ikävän.. Tahdon kotiseuduille minäkin.. Sinne peräpohjolaan.. Voi nytten.. Ihan itkettää..



Lämpimät halit rakkaalle ystävälle!! <3

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-06-26 22:32:07

Åååh, vilka härliga bilder från härliga norr!

Önskar dig och de dina en fortsatt mysig resa ;-)



Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-06-28 15:24:34

Ha en riktigt bra resa!!! Hembyn och alla goa minnen finns alltid längst in i hjärtat.

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2011-07-15 12:40:38

De tusen sjöarnas land!

Till detta även barndomsbyn med minnen o dofter som aldrig försvinner ur ens minne.

Du kan inte ha det bättre så njut i fulla drag!



Stora kramen från frua på Österlen

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-07-20 10:35:38

"Allå, allå" anropar "Engelsson" hoppas allt är bra!

Postat av: Svenne

Publicerad 2011-08-17 20:54:51

Åååh... knorrar i fisketarmen. Fiske efter harr eller öring, en öppen eld, lite salt, smör och folie, och lyckan är ett faktum.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej