En stillsam helg..

Publicerad 2011-03-13 11:42:36 i Allmänt,

har engelsson haft såhär långt.. Inte så många projekt eller utflykter har det blivit dessa dagarna.. Mest har vi lullat runt här hemma..o det har  varit riktigt mysigt...engelsson har läst böcker, sytt lite, gjort färskost ,bakat lite bröd o lagat en o annan måltid..
Igår gjorde jag en citronpotatissallad som smakade sommar o gav en försmak av kommande grillkvällar..
Det var gott o vi åt grillade revben o nybakat bröd till..jag använde vasslan från färskosten som degvätska o det blev verkligen gott..
Idag har vi ett länge uppskjutet problem o ta itu med..nämligen vår enorma Monstrera som helt hotar att ta över vardagsrummet.. Den behöver bindas upp på nåt sätt..men hur.. En krok i taket e en fundering..
Haha hela växten kom inte med på bilden..den har liksom lagt sig ner på sidan o lutar armbågen i en annan blomkruka..håller man upp den så når den ända till taket o diametern på bladen e säkert 50 cm
Hupp så suddig den bilden blev..
Ja vi får klura ut ett sätt o tämja monstret..machete e ju ett alternativ förstås..
Nu måste engelsson ut en runda för o bota sin monumentala skallebank med en dos friskluft..ha det bäst o var rädda om er..kram


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-03-13 12:10:40

Citronpotatissallad?! Det lät gott hur gör du den??? Brödet gick inte av för hackor heller.

Här har helgen varit sorglig..

Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-13 18:20:17

Mmmm, vad fint och gott det såg ut! Blir ju nästan hungrig, fast jag nyss ätit. :)

Själv är jag ingen hejare i köket, är inte road av det alls. Dessutom får jag så förbenat ont i mina armar, ända från axlarna till händerna så fort det ska röras och knådas. :/



Låter som du haft en skön helg, hoppas kommande vecka blir minst lika bra.

Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-03-13 18:57:50

Vad gott det såg ut med potatissalladen. Monstreran är ett väldigt monster. De är ju jättefina när de är hanterliga. Men till slut så det ju de som vinner kampen. Numera har jag inte brytt mig om att ha en sådan växt. Vi har för litet utrymme....:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej