En vinterglåmig...

Publicerad 2011-03-15 11:20:45 i Allmänt,

sol petade lite håglöst engelsson på skuldran innan den segade sig vidare..  Ute e det grått men däremot så har den värsta kylan flytt fältet...   Det e milt i luften o en liten liten aningens aning vår kan man ana om tar ett riktigt djupt andetag..
.
.
.
engelssons tillvaro går på sparlåga idag..ryggen värker besatt så jag behöver lyssna jäkligt noga på den idag så det inte blir värre.. Det innebär ett stilla tuffande från rum till rum med många pauser i soffan..
.
.
Frukost har vi fått i oss..mellanmål likaså o nu e det snart dax för lunch..ett evigt ätande kan tyckas..men portionerna e så små att det aldrig känns övermäktigt..
Ett exempel på engelssonfrukost ser ni här nedan...
En skiva grovt bröd delad på två små mackor..kaffe o flera glas vatten..ser inte mycket ut för världen..men sen äter jag ju en likadan måltid som mellanmål på förmiddagen..
O jag e faktiskt mätt mellan målen..o hungrig hinner jag bli..o hungern fungerar som Skalmans ätklocka.. ...vilket känns ovant..tidigare kunde jag hoppa över målen o sen tokäta vid kvällsmålet..allt var i olag..
.
.
.
Igår lyckades vi baxa in monster-Monstreran in till en välbehövlig dusch..man såg riktigt hur den njöt o engelsson fick hålla i sig så hon inte sträckte fram duschkrämen..
Nu står den på sin plats i vardagsrummet lite provisoriskt uppbunden o åtminstone aningen tämjd..den där kroken ska bara upp i taket..o sen så e det vi som har kontrollen..haha
.
.
Uff..min inspiration vad gäller maten tryter känner jag..tilt i huvudet..kom med förslag..hjälp.. Så här blir det ofta när jag har riktigt ont..all hjärnkapacitet går till o tackla smärtorna..
.
.
Ne nu måste jag släppa tangenbordet för en stund..ha det bäst var rädda om er..kram


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-15 13:44:17

Wooow, vilken monsterblomma!!

Matar du den med anabola?!



Mat, viltskavsgryta? Ugnsstekt lax? Chili con carne?

Plättar? Kassler? Fiskbullar?



Ha en riktigt skön fortsättning på dagen raring!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-16 00:03:48

Att hasa runt är inte så kul, men ibland så måste man lyssna på sin kropp fast den bara klagar. Själv tog jag mig ut på en promenad och när höfterna började knorra så blev jag så less. Varför kan man inte bara få njuta lite en dag?



Jätte Monsteran din, är verkligen ett bevis på engelssons gröna fingrar. :) Känner att jag har några små stackare som säkerligen törstar efter en härlig dusch. (En annan dag...)



Mat tips har jag dessvärre inga, här råder en evig recept torka och mina döttrar mat idéer gör inte det hela bättre precis. Men du, dina frukost mackor såg goda ut! Själv genom går jag just nu en kesoperiod på hårt bröd.



Blir så glad när jag väl kommer ut på nätet att så jag klottrar på av bara farten. Jag vet ju aldrig när tillfället ges igen? Snart slänger jag ut dator & skärm och ruinerar mig på nya. Inga flera bättre begagnade, de kostar mig ju bara mer i längden. :(



Natti natti kramis!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-03-16 06:51:58

Morning! Tack för tipset om hasselbackarna! Blir nog såna i helgen! Vi gillar potatis i det här huset! Jag brukar dela mina i två halvor o ugnsrosta dom med skalen på...lite kryddor o riven ost på är inte fel heller!

Tyvärr har jag hjärnsläpp just nu vad gäller mat...allt som jag stoppar i mig kommer ut lika fort igen...och smärtsamt är det!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej