engelsson har..

Publicerad 2011-03-09 16:02:32 i Allmänt,

huttrat sig igenom en promenix nu o det var verkligen kalllt mina vänner..det blåste o regnet låg o hotade i luften..solen hade retirerat in bakom en molnkant o blinkade till ett sorgset ögonblick innan den bäddade ned sig för dagen..  Den där våren..ja den kom visst av sig rejält..  Nåja..vi fick ju ett par dagars försmak av vårväder o det tackar engelsson för..
Kallt o ruggigt o en älskad yngstadotter som tappert följde med sin mor på promenad..
Ändå skönt o få komma sig ut..o lite ensamtid med en tonåring det e guldkant på tillvaron det..trots  regn o blåst..
Idag så fyndade jag nötfärs på Maxi..till det facila priset av kronor 29 per kg..något som fick engelssons magra plånbok o kurra av förtjusning..  Så engelsson o sambon har haft storkok..vi köpte hela 3,2 kg av färsen o har rullat pannbiffar av hälften o puttrar ihop en gigantisk köttfärssås av resten..  Så idag så blir det pannbiff med lök o svampsås o  kokt potatis till o i morgon köttfärssås med pasta..o hälften av biffarna o 2 tredjedelar av såsen åker in i frysen... Så härligt när man kan fynda.. Det blir ju hela fem måltider av färs som kostade under hundralappen i inköp..
Sen så har jag köpt sättlök..för engelsson har ingalunda tappat tron på våren..neeedå..utan detta e bara ett tillfälligt bakslag har jag bestämt.."sneglar lite missmodigt mot fönstret"
Sedär..tiden har sprungit iväg märker jag..dax o börja göra sås o skala potäter..biffarna e ju redan klara..  Ha en bra kväll..håll er inomhus o mys..kram


Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-09 17:10:40

Det spelar inte så stor roll vad man fyndar, mat, kläder eller prylar, känslan är lika skön ändå. :)



Här är det inte heller något väder att jubla över. Nyss visade termometern på +0,5 och ett tunt blött snötäcke börja skymma marken. :( Men Mars och även April är ju månader med alla sorters väder och det lär ju komma nya fina soliga dagar med tiden...



Nu ska jag kika in på facebook och se om mina stora barn har lämnat några livstecken efter sig, sen är det soffan som gäller ett tag fram över.



Ha en skön kväll i stugvärmen. Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej