engelsson har haft en underbart solig

Publicerad 2011-03-20 17:08:21 i Allmänt,

söndag..ja denna dagen har lagt sig som bomull runt engelssons vinterstela lekamen..vårsolen e rena medicinen..  Inte mycket har jag gjort av vettigheter..bara handlat o gått en promenad med lillsyrran.. Det var varmt men friskt ute o vi gick en bra runda..ja med engelsonska mått mätt..

Idag så tassade jag en runda i min trädgård det ser allt lite grått o trist ut ännu..trädgårdsmöblerna har kommit ut..så en kopp kaffe skulle man ju tekniskt sett kunna dricka där ute nu..
Förhoppningsfullt kikade jag in i planteringslådorna..men inte mycket som hänt än..några små ynka strån gräslök hade vågat sig fram.. Men snart..snart så kommer jorden o reda sig o engelsson kan återigen ta itu med sina växter..plantera o så o dela o beskära o annat trevligt..som jag längtar...
Kökstrappan007Så var det för två år sedan..nu kommer en ny vår..nya blommor nya möjligheter..nya utmaningar..

Nu ska jag strax stoppa in ett gäng bakpotatisar i ugnen o börja fixa röror till det.. Sådan mat e  rolig då den kan varieras i det oändliga.. Jag hoppas era söndagar varit soliga o fina o värkfria...


Postat av: Ingmarie

Publicerad 2011-03-20 19:27:49

...smakade potatisen bra?



KRamen

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-20 20:35:04

Vår mys! Man är verkligen soltörstande efter en lång, kall och mörk vinter.



Jag fick upp en liten ruta om att logga in för att läsa din blogg, men jag klickade bort den och som du ser, så kunde jag både läsa och kommentera ändå. :)



Soliga kramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej