Godermorgon i gråvädret..

Publicerad 2011-03-10 09:30:30 i Allmänt,

hälsar engelsson..fast förankrad i soffhörnet..  Här har vi en morgon i stillsamhetens tecken..o resten av dagen ska få tuffa på i sakta mak befarar engelsson..  Jag e stel o har ont..så jag får ta en vilodag idag..
Våren kom ju av sig som väntat..men den kommer..förr eller senare..  engelssons små tomatplantor ska skolas om idag...roligt småpyssel som inte kräver så mycket energi..
Idag ska äldsta dotter till Karlskrona så engelsson o sambon ska umgås med barnbarnet..ja mer än vanligt då.. Får väl fundera på nån bra film eller nåt småpyssel o roa den lille mannen med.. Han fyller hela sex år i nästa vecka..jisses vart tog tiden vägen..min lille plutt ska börja i sexårsverksamheten till hösten..  Idag så fick han bjuda sin avdelning på dagis på glass o till helgen ska han ha kalas i simhallen..  engelsson e så själaglad o slippa det..en simhall med bassänger av olika storlek o djup o vattenrutscbanor o ett gäng sexåringar..nee det där får de yngre förmågarna tampas med känner jag.. Tonåringarna har lovat o hjälpa till så det kommer säkert o gå bra..
I nästa vecka har jag date på FK..ännu en ny handläggare har uppenbarat sig..den tredje i ordningen på fyra månader..  Det känns olustigt..det e så mycket som hänger på sådana möten.. På en timme ska engelsson försöka nå denna människan o försöka få henne o förstå hur jag mår o vilka hinder det finns i min tillvaro..allt hänger på om jag når fram känns det som..o det e fan inte rättvist.... O chansen e ju monumental att jag får tunghäfta o inte får fram ett pip.. O hur går det då..nej fy vad jobbigt..
En sak har jag dock lärt mig..o det e att inte oroa mig alltför mycket i förväg.. Det kommer i skov det där oroandet..men nu kan jag i alla fall släppa det efer en kvarts nojande åt gången..det en framgång det..
Nu e det dax för min andra frukost..jag delar ju upp den i en frukost o ett mellanmål som jag äter klockan 8 o kl 10...bättre för blodsockret det..så jag önskar er en riktigt bra dag..var rädda om er..kram


Postat av: Annica

Publicerad 2011-03-10 14:15:40

Fy vad jobbigt med FK. Ska börja strula med dom igen snart och jag ser inte dram emot det!

Tiden går riktigt fort med de små varelserna. Sonen fyller sju i maj. Vart i hela friden tog tiden vägen?!?!

Hoppas att du får må bättre snart igen.

KRAM!!

Postat av: Aprilsus

Publicerad 2011-03-10 16:31:35

Ja, våren fick allt ta ett kliv tillbaka och här är det en massa snöslask. :( Visst blir man nästan rädd när barnbarnen växer så det knakar!? Mitt stora barnbarn fyller 11 år i höst och då börjar han 5;an!? Han är ju bara ett år yngre en min yngsta dotter, men storleksmässigt är hon ett par huvuden längre och flera år mognare skulle jag tro? Lillskrutten är hela 3,5 månader nu. Jag längtar som en tok efter att få träffa det lilla livet. Vi åker till sthlm på påsklovet och då får jag äntligen träffa mina smågrabbar, ja de stora också förstås. :) Du har det bra du, som har dina nära och kära under ett och samma tak. Jag skulle gärna bo nära alla mina barn & barnbarn, men tyvärr så vill vi ju inte bo på samma ort.



Förstår att du oroar dig inför din träff med FK. Känns som om de spelar ryskrolett med människors liv. Jag är sjukskriven april ut, sen är det dag för ett nytt möta även för mig. Fy bövelen! Undrar om de ständiga personalbytena beror på att personalen börjar bli utbränd eller om det är för att de inte ska få en närmare rellation till sina klienter?



Hoppas du har haft en skön vilodag och att stelheten inte blir värre. Vädret spelar ju en rätt stor roll för många av oss med kronisk värk. Tack för alla dina goa kommentarer på min blogg, de både värmer och uppmuntrar, ska du veta. Jag brukar oftast svara på dem direkt på min blogg, så du inte tror att jag struntar i dem. Det är ju inte alltid man går tillbaka och ser svaren.



Många mjuka, men varma kramar till dig, vännen! <3

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-10 21:22:15

Vad gör du med dina handläggare egentligen?!

Skämt åsido, verkar inte klokt att behöva byta

så ofta!!

Håller tummarna att det går bra på mötet!



Kram gumman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej