Solen hade sovmorgon i morse...

Publicerad 2011-03-09 11:19:05 i Allmänt,

så engelsson fick ingen tidig väckning..utan vaknade vid åttasnåret till en lite gråmulen morgon...  Jag blev jätteglad i morse när jag rotade igenom garderoben.. E tt par jeans som jag inte kunde knäppa knappen på i förra veckan gled lätt på o inga problem o knäppa igen..t om lite vida i midjan..
Så det ni..det går framåt..även om vågen inte visar så mycket resultat så minskar engelsson uppenbarligen i omfång... Igår så klarade jag en liten promenad oxå..det e ju tyvärr ingen självklarhert detta med motion om man har engelssons typ av värkproblematik..muskelfästen o leder blir lätt inflammerade av för mycket aktivitet..
Men jag tar det lugnt o i min takt..jag håller ju i ärlighetens namn inte på med bantning...har inga deadlines med viktminskning..utan det handlar ju om att lägga om kosten o tänkandet runt maten..viktnedgången ser jag bara som ett plus..
Sen så har engelsson o sambon travat längs memory lane idag..vi inhandlade Nostalgiboken av Annica Triberg o Eva Kallhed...o det e en bok för alla nostalgiker..låna den på bibblan eller köp den..99 pix på Maxi...
Nehe fortfarande ingen sol som behagar visa sig..hmmm då får vi föra in lite sol på bloggen i form av bilder på mina fina små gullvivor...
Nu ska engelsson ut o trava lite försiktigt runt kvarteret..ha en fin dag alla..hoppas ni får solo vårvärme..kram


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-03-09 12:00:20

Vad duktig du är!! Mad positivt tänk och lite go humor kommer man långt. Har ju samma problem som du vad gäller hitta rätt balans. Tar man i för mycket ryker man.. Jobbigt behöva tänka HELA tiden och långt ifrån alla som förstår. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej