Soooooooooolen skiner..o engelsson skiner allt lite ..

Publicerad 2011-03-23 09:00:58 i Allmänt,

hon oxå.. Jag har sovit..mina vänner sovit o snusat lagom gott o lagom länge o känner mig alldeles utvilad o på oförskämt bra humör..  Så nu ska jag bara dämpa ivern till en hanterbar nivå o dra igång storviltsjakten på dammråttorna..
Sen behöver jag ner o handla lite nödvändigheter..bröd o mjölk o något att laga middag på..   O såpa så jag kan göra mer såpavatten o bespruta mina citronplantor..
Idag ska jag göra en förhoppningsfull runda bland mina plantor i trädgården..kryddorna e på g såg jag i förbifarten häromdagen..o sen dess så har plusgraderna hållt i sig så jag misstänker att det pågår lite aktivitet i lådorna..spännande..  Här nere i Blekinge e våren på gång..vi har haft plusgrader ett tag nu..fast i natt hade det krupit under nollan rapporterar sambons manick.. Men i stort sett all snö e borta..
Tror faktiskt man skulle kunna hänga lite tvätt ute idag..finns det nåt härligare än den första vårdagen dåman ser tvätten fladdra ute o kan ta in vinddoftande plagg..
Näääähhheejj om man skulle putta fart på dagen..kan vara dax nu.. Jag önskar er allla en riktigt fin vårdag..men ljumma vårvindar o mycket sol..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-03-23 09:33:35

Viken vändning! Satt just och läste och kommenterad ditt inlägg från igår. Härligt att du mår så mycket bättre idag, men ta inte ut dig fullständigt nu, spara lite på energin. Det är så lätt att känna sig mycket piggare än vad ens kropp egentligen är, bara för att man är så lättad när smärtan minskat. Bättre att dela upp sysslorna lite och njuta av våren där emellan.



Ha en bra dag, vännen! Kramis!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-03-23 10:16:30

Håller med AprilSus!

Nu tar du det lite lugnt,

hushålla med de energier du har ;-)



Här kommer det att dröja innan jag tar mig

fram till torkställningen.

Tonvis med snö i vägen...

Men det är verkligen helt underbart att få

torka tvätten utomhus,

och tänk att få lägga sig i renbäddad säng

som doftar ljuvligt av sol och vind :-)



Kramar!!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-03-23 15:57:21

Börjar töa här med, men några större aktiviteter i landen är det inte än. Tack för omtanken, ja usch vad man lider med de små. Det hemska RS-viruset hade vi hoppats slippa, men härjar visst som mest just nu. Känner mig helt slut, har ju knappt kommit upp till ytan efter dotterns svärmors bortgång..

ORO och bekymmer hela tiden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej