Ännu en vecka..

Publicerad 2011-11-11 22:09:58 i Allmänt,

passerade förbi..  En attans intensiv vecka har det varit..  Allt har gått i hundranittio..dagarna har bara rusat iväg..nästan snubblat över varandra o gjort engelsson helt dagavill.. Knappt hade måndagen gått till vila innan vi vaknade av att det var fredagsmorgon.. Nu e det oerhört underbart att det e  fredagskväll o det kan det gott få vara ett tag till..engelsson känner sig helt tillfreds med soffhörn tevetittande o kanske en kopp te..
.
.
Idag har vi städat o röjt..engelsson har lagat en fiskgratäng o käre sambon har målat en massa ramar vita till ett pysselprojekt som engelsson har planerat.. Jag har en del  fina tapetbitar över..en hel massa fina spetsar o hjärtat fullt av fina ordspråk o citat som jag skulle vilja göra tavlor av.. Så vi får vä se om det blir så fint som jag funderat ut..isåfall så ska ni få se bild på det hela sen.. Jag måste bara inhandla lite tuschpennor i fina färger..inkl guld o silver då..
.
.
I morgon efter en lång sovmorgon o en ännu längre frukost så tänkte sig engelsson ut på en fotopromenad.. Om vädret e på min sida såklart.. Idag har det varit soligt men med en envis blåst som dansat runt med björkarna utanför köksfönstret.. Där satt engelsson idag uppkrupen i sin nymålade kökssoffa o fikade med lillsyrran..Hon kikade in en stund på förmiddagen o vi hade en riktigt bra stund..
.
.
Såhär såg björkarna ut i början på veckan..nu e de helt avlövade.. Ja hösten kom o gick..o vintern ja den kommer visst inte..  Kan man ha sån tur att det blir en mild vinter i år..en sån välsignelse i så fall..engelsson tycker inte om kyla.. Det gör man inte om man har ledvärk..för kylan-..ja den parkerar sig ögonaböj i alla onda leder..o där sitter den sen benhårt fast ända fram till våren..  Just nu känns dock våren extremt långt borta.. Ja allting känns långt borta..som om naturen befinner sig i ett vacum...
.
Jag önskar er en riktigt bra helg..det har engelsson alla planer på o ha..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-11 23:25:06

Låter som en bra vecka och jag håller med om att den gått jätte fort. Konstigt att den går fortare när ungarna är i skolan än hemma på lov?



Nu gjorde du mig nyfiken, igen.... ja, kökssoffan sen tidigare och nu ett tavelprojekt. Var hittar du alla roliga idéer? Poppar de bara upp i ditt huvud eller hittar du dem på annat håll?



Jag hjälper till att hålla tummar och tår för en mildare vinter än det varit de senaste åren.



Natti natti kramis! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej