Hehej....vinkelivink

Publicerad 2011-11-21 16:18:32 i Allmänt,

på er.. E inte livet en underbar plats så säg..engelsson går här o bara kvittrar..nåja haltar runt o kvittrar..  Jag har haft en sån där hjärtevärmande dag som lindar sig bommulsmjukt i minnet..  Jag älskar mina vänner..ja jisses ..ni e bara bäst.. Idag har vi haft fikastund o planerat en bakdag o den kommande helgen..ska bli härligt o baka ihop o sen träffas o äta gott.. Det e fantastiskt att ha vänner som verkligen e vänner..att slippa all bitterhet o annat tråkigt.. ..
Efter fikan så åkte sambon o jag o storhandlade..hämtade upp Mikkan vid bussen. Hon var hemma redan vid tolv eftersom hon har kort dag på måndagar o sen åkte vi hem o packade upp allt..fyllde kyl o frys o skafferi o sen kraschlandade vi vid köksbordet med varsin fikakopp..jösses Det e hårt jobb att storhandla när man har värk..som tur e så bar Mikkan upp alla kassarna o hjälpte oss o packa upp..annars hade vi nog hållt på ännu..
.
.När vi var inne på Netto så kikade vi igenom deras julavdelning..o hittade lite fint..jag ska fota det i morgon o visa er..har ni Netto i närheten så kika in..det finns mycket fint till en billig peng där..
.
.
Jag hade en attans tur idag på Willys o hittade massor av billigt kött..både kycklingfile o grytbitar o kotletter o sen på Lidl så fyndade jag hel karrekotlett som ska få bli en bra söndagsstek.. Sen köpte jag en massa köttfärs så nu puttrar en tioliters kastrull till två tredjedelar fylld med pastasås.. Det blir en bra middag o resten hamnar i frysen....
.
.
Nu har vi en sån där stillsam eftermiddagsstund..tonåringarna o barnbarnet e hemma från förskola gymnasium resp folkhögskola..sambon o jag sitter o småmyser o Petra pluggar som vanligt.. Hela huset varvar ner en stund innan svärsonen kommer hem vid fem..  Då är hela huset samlat o maten dukas fram.. Sen så strömmar alla till o runt bordet nere hos ungfolket blir det plötsligt fullt..  Där har Petra annars presiderat ensam hela dagen med sina skolböcker..
.
Det mörknar på ordentligt nu..kvällen e på väg..  Tror jag ska flirta lite med sambon så han tänder en brasa i öppna spisen.. O sen lite ljuslyktor o annat ljusmys så mår man riktigt bra..  Kanske kan jag lura ungarna o se den sista Harry Potter-filmen ikväll..sambon köpte den i helgen som en överraskning men vi har inte hunnit se den ännu..
.
I morgon ska vi ut i trädgården o hänga upp lite fågelmatare o ställa upp fågelbordet..  Till min enorma glädje såg jag inte mindre än fyra koltrastar i trädet utanför köksfönstret nu i förmiddags...så jag har köpt en påse röda äpplen till dem idag.. Koltrastarna e mina favoriter,,så jag tänker verkligen se till att få behålla dem i trädgården över vintern..
.
.
Nehe..om man skulle gå o kolla pastasåsen kanske..  Ha det gott..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-21 17:57:57

Man blir varm och go i hjärtat när man läser din blogg och lite avvis, men inte missunnsam. ;)



Härligt med goa vänner som man kan mysa med, saknar det mellan varven. :( Den enda "smålänning" jag lärt känna, visade sig ju vara stockholmare som jag själv, men tyvärr flyttade hon iväg en bit bort och dessutom är hon ett energiknippe som alltid har fullt upp. Nya grannen är också från sthlm, men av sorten som håller sig för sig själva. Inte lätt att lära känna folk när man inte jobbar, har små barn, hund eller går på kurser. Trivs visserligen rätt bra ändå, men ibland vore det ju kul att ha någon utanför familjen att umgås med. Finns ju risk man blir totalt folkskygg med åren annars... ;)



Ha det så skönt framför brasans värmande sken.

Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej