Vintern hallåå hallåå..

Publicerad 2011-11-09 17:06:25 i Allmänt,

ja vart dröjer den..inte för att engelson saknar snö o kyla det minstaste..jag e bara fundersam..  Borde det inte vara vinter nu säg?? Tydligen har vi inte haft det så fattigt på snö i landet sen nittonhundradefemtionågot.. Här nere i Blekinge e det väl ingen direkt källa till oro om det inte finns nån snö såhär års..men när man kikar på webbkameran från Kiruna o där e snöfritt så e det nästintill kusligt..  Nå...den kommer väl..ja sådär lagom nån dag innan jul när man julshoppat färdigt så kan det börja snöa så smått.. Stora fluffiga snöflingor som sakta singlar ner o gör hela tilvaron gnistrande vit..
-
Ja mina vänner nu raskar det på mot julen..bara nån vecka kvar till första advent..engelsson hickade till igår när någon påpekade det..helt förunderligt hur tiden har bläddrat undan i almenackan.. Så i år..då tänkte engelsson knipa svansen av julstressen..stöka undan allt i god tid så man bara kan sitta o njuta av advent o jul..  Japp..jag har en noga uttänkt plan..i morgon redan ska jag dyka ner i jullådorna o dela upp allt i etapper..  Första omgången saker o ting ska fram till första advent ju..nå de ska få komma i egen låda tänkte jag..   Jaja planera kan man ju..sen får vi se hur fint de spricker..de däringa planerna..
.
.
Annars så har vi mest haft det lugnt o skönt.. Igår var vi i Ronneby på minstingens skola o hade ett möte om hur skolan på bästa vis ska handskas o hjälpa henne med hennes migrän..  O det måste jag säga att det var ett fantastiskt gäng som mötte oss .. Ett mycket bra o konstruktivt möte.. Bra beslut o en bra plan värmde oss när vi åkte hem..
.
.
Idag fyller älskade svärsonen år..  Tårta o paket har det varit för o fira honom..
Förövrigt en stillsam dag..sambon målade sista lagret vit färg på kökssoffan så imorgon kan jag nog klä den..jippii
.
.
I morgon ska engelsson städa o feja..på fredag får jag besök..o då vill jag ha sånt gjort så man kan ta det  lugnt
O sen e det helg..alla redan..veckorna kilar undan i förfärande fart..  Det gäller o ta vara på dem..
.
.
Kvällen har tassat fram nu...alldeles mörkt ute.. Vi har ätit kalops o potatismos..svärsonenes favoritmat..nå ett av de..  Nu väntar några timmars soffmys o tevekikande..  Tända ljus o e kanna te--o en o annan pepparkaka..  Ha en bra kväll ni oxå..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-09 22:22:39

Tänk så fort man vant sig vid att vintern varit tidig och väldigt snörik under några års tid. Fast förr om åren var det ju inte ens någon garanti att det var vitt till julen.



Är inge snö fantast, men samtidigt gillar jag inte mörker, så om jag får välja får det gärna bli vitt, men måttligt. ;)



Nu är jag nyfiken på din kökssoffa! Hoppas det kommer bilder när den är klar och står på plats?



Ha det så mysigt i TV-soffan.

Kramisar!

Postat av: Janne

Publicerad 2011-11-10 08:58:44

Hej! Engelsson ska se att det kommer nog både snö kyla och vinter så småningom. Ha en fin dag !

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-11-10 13:48:28

Är glad att snön dröjer lite i år, hade mycket av den varan förra året.. Men framåt Advent får den gärna komma. Idag visar sig till och med solen!! Härligt!

Postat av: strömma

Publicerad 2011-11-10 18:40:41

Hoppas du hunnit allt du tänkt. Annars springer sånt inte bort :-). Alla år inför julen så tänker jag likadant som dig, att jag ska vara ute i god tid med allt. Få se hur det blir i år.



Vad gott med kalops.



Vintern hinner nog komma och bli kvar också. Men det gör ju inget om den dröjer.



Skönt att personalen är bra på skolan.



kram

strömma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej