Dagen tuffar på..

Publicerad 2011-10-09 10:51:22 i Allmänt,

o engelsson o sambon har kommit igång rejält..bägge tonåringarna e oxå vakna o uppstigna..kors i hela taket..en sändag..de drar sig gärna halva dagarna annars..   Daggen e borta nu från gräsmattorna o solen värmer riktigt gott..kanske man skulle ge sig ut i trädgården en runda..  Finns lite o plocka med o framför allt plocka in inför vintern.. Fast det hinner jag i veckan som kommer..tror jag ska ägna denna dagen åt innepyssel..o mer släktforskning..ja engelsson e helsåld på det.. Hur spännande som helst detta ju.. Man får en hel del frågetecken uträtade o inser hur missvisande den sk muntliga traditionen i en släkt kan vara...inte mycket visar sig att stämma när man börjar forska o leta..  Det e ju så att det finns en massa berättelser om förfäderna i varje släkt..de kom där o där ifrån o hette det o det..o arbetade med det o det.. Men fakta talar sitt tydliga språk..så var det inte nej.. Det var ännu mer intressant än man trott.. O nu färdas engelsson runt i deras fotspår o det e jättehäftigt.. Man får en tillhörighet som känns trygg...härifrån kommer de..här arbetade de..här födde de sina barn o här fick de sin sista vila.. O nästa gång vi e norrut så ska de här platserna få besök..det e då säkert det..  Jag tänker vandra runt där o kika på de gamla släktgårdarna o leta runt på kyrkogårdarna..
.
.
Nehe..om man skulle komma igång då..har egentligen mest lust o slänga mig i soffan o göra just ingenting..vi får se var engelsson hamnar.. ..
.
.
Kram på er...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-09 13:04:21

Min biologiska pappa har släktforskat i många år, så den sidan av släkten behöver jag inte lägga ner någon energi på. Mamma och jag försökte hjälpas åt med släktforskning på hennes sida, men med några kusingiften i släkten så har det kört ihop sig. Vi skulle nog behöva lite proffs hjälp för att komma vidare.



Har tillbringat massa tid vid datorn för att lära mig lite mer om kost utan en massa kolhydrater, men jag tror att det tar tid att lära sig att tänka om. Visserligen skulle jag må gott av att gå ner i vikt, men det är mer av hälso själ jag försöker hitta nya alternativ. Hur gjorde du när du lade om din kost? Bytte du ut några produkter i taget eller ändrade du om allt på en gång? Känns som om det kan vara rätt svårt!? Man behöver kanske tid för att lära om?



Jag får inget vettig gjort alls idag, när jag bara sitter vid datorn. Borde kliva ut på ballkongen och ta tag i mina fönster innan det blir ännu kallare.



Ha en fin dag, vännen. Kramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej