Dimmigt värre ute...

Publicerad 2011-10-02 10:34:13 i Allmänt,

var det i morse när jag o Isabelle gick vår promenad.. Vi gick längs med en morrontrött å som nätt o jämt orkade slingra sig nedströms..  Daggen föll i kaskader från träden och trummade ner i skogen vid sidan om stigen..  Det var friskt o skönt o alldeles stilla överallt..hela världen sov förutom vi o några morgonpigga kråkfåglar som busade runt..

Vi gick raskt o avverkade promenaden på rekordtid..  Väl hemma så tankade engelsson en massa vatten o älskade sambon stekte ett lass med ägg o bacon till frukost..  Sen satt vi länge o bara njöt av frukosten..
.
.
Nu har engelsson utlyst en vilotimme o krupit upp i sitt soffhörn..  En fleecefilt virad runt benen o laptopen i famnen..  Kaffekoppen inom räckhåll...kan man ha det bättre??
.
Skulle vara gårdagen som slår det i såfall..  Vi hade en tjejkväll...goda vänner o engelsson.. Vi åt en fantastisk smörgåstårta som en av tjejerna gjort..o pannacotta till efterrätt..  Vi pratade o skrattade o hade en fullständigt fantastisk stund..
.
Sen så fick sig engelsson ett gott skratt tidigare på dagen.. Jag hittade ju ett slagbord på en loppisida o igår när sambon o svärsonen var i stan för o köpa virke så åkte de o tog sig en titt på det..   Sambon ringer sen mig o berättar att bordet e för lågt..funkar inte som matbord..men att tjejen hade ett annat som dock kostade nån hundring mer.. E det likadant då frågade jag..  Jadå försäkrar han mig..men högre o i bättre skick.. Detta lät ju alldeles förträffligt så jag bad honom ta beslut eftersom han ju var på plats..  Han köper då bordet o kommer hem..  Innan jag hinner ner för o kolla bordet så berättar han glatt att det hade gröna ben o furuskiva..  Alla som känner mig vet hur jag avskyr furumöbler..jag blev tvärledsen... Furu o gröna ben..du sa ju att det var likadant.. får jag ur mig... Det andra bordet var..ska kanske tilläggas..vitmålat..o det var det jag var ute efter.. Men i hans ögon var det samma bord eftersom det var samma modell..för mig var det en mindre katastrof..istället för mitt fina vita bord så fick jag hem ett furumonstrum som till råga på allt tassade runt på gröna ben..   Sambon bara ler o menar att det e ju bara att måla om..men jag var vid det laget inte kontaktbar så han försvinner ut..  Just i samma veva kommer min bästa väninna som då får ta emot min frustration över bord som ska vara vita o inte av furu med gröna ben.. Behöver jag säga att hon bara skrattade åt mig..  Tålmodigt lyssnar hon på mig o får  mig att inse att världen inte gått under.. Vi dricker kaffe o börjar göra oss i ordning för att åka på tjejträffen.. När jag går ut på trappan så får jag syn på en brett flinande sambo som brett ut en presenning på gräsmattan o med penseln i högsta hugg förvandlat det fula furubordet till en vit dröm ....Jag skrattade så jag grät....det e kärlek det..älskade älskade Peter...
Bilder på bordet kommer snart..jättefint blev det..  O jag lärde mig att inte inta katastrofläge så fort det inte blir som jag tänkt..
.
.
Huh vilken dimma fortfarande ute..inget skogsväder idag.. Nå..då har man ju en ursäkt att bara ta det lugnt..-o det behövs..
Min finurlige sambo..älskar dig
.
.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe o se resten av dagen an..  Den får bära med sig vad den vill..bara det går stillsamt till..kram på er..ha en fin söndag..


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-10-02 11:14:04

Slutet gott, allting gott ;-)

Och det är bevis på verklig och äkta kärlek!

Ser fram emot att se foton senare,

gärna både för och efterbilder ;-)

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-02 11:21:49

Vilken härlig lördag du haft och för att inte tala om vilken underbart gullig och omtänksam man du har. Du kan skatta dig lyckligt du!



Även här har dimman legat tjock, men är borta nu och kvar är bara en mulen himmel.



Ha det så mysigt i soffhörnet och tack för att du får mig att le när jag läser det du skriver. Kan avslöja att även jag är allergisk mot furu. Tur det finns färg. :)



Ha det gött, vännen. Kramisar i massor! <3

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-10-02 18:17:16

De är för goa, de där sambogubbarna. Jag har ju också en sån.....:-)

Postat av: strömma

Publicerad 2011-10-02 18:52:01

Vilken härlig helg du verkar haft. Jag kan förstå dig om bordet och jag kan bli likadan med att "snöa in" på det jag ser :-). Tur att din älskling såg möjligheterna till ett nytt fint bord.



Håller med dig om bloggvärlden och allas liv man får ta del av.



Må så gott med mera mys på kvällskvisten.



kram

strömma

Postat av: Janne

Publicerad 2011-10-03 08:11:40

Hej! Det ser ut som din sambo gillar att vara i skogen. Det är rofyllt att vara i skogen. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej