engelsson e allt..

Publicerad 2011-10-09 07:43:21 i Allmänt,

morgontidig idag..  Hela huset sover..bara engelsson o datorn e vakna..  Ute rodnar det vid horisonten..röken från grannnhuset stiger rakt upp...den gamla tanten som bor därborta e säkert uppe hon oxå o sitter med sin kaffekopp.. Så långt har inte engelsson kommit ännu i tillvaron att jag kokat kaffet.. Det e alldeles vindstilla just nu..björkens blad hänger rofyllt..det ser kallt ut därute..lite frost kan man skymta på gräsmattorna.. Vilken tur att jag tog in de sista pelargonerna häromdagen..de lyser upp i fönstrerna här i kök matrum o trapphall just nu. De övervintrade ju så bra i källaren förra vintern så jag tänkte bära ner dem dit i år igen..
.
Bilderna tagna en regnig dag..ger inte riktigt rättvisa åt denna fina soliga morgonen känner jag
.
Igår hade vi en riktig myslördag här i huset..sambon o jag hade ju planerat o fara ut på äventyr men bestämde oss sen för att söka spänning på hemmaplan.. Han med o köra iväg en massa skräp från tomten o bygga på vinden..engelsson med o baka o laga mat o gå promenad med Isabelle o bara vara.. O det gick så bra det..
.
Idag får vi besök av en god vän som kommer på fika..ska bli roligt att se henne...det var ett tag sen nu..o hon har haft det lite tufft på sistone så en pratstund e nog precis vad hon behöver.. .
.
Nu kom solen..den lyser upp björken o får de höstgula bladen att lysa intensivt..uppe i toppen sitter två morgonpigga skator o planerar hyss..eller om de bara skvallrar lite.. Ett stillsamt kraxel hörs det i allafall däruppifrån.. engelsson funderar på detta med kaffe..det börjar nog bli dax nu..  Jag hör att sambon vaknat oxå..så känner jag honom rätt så styr han direkt mot kaffebryggaren när han kommit in i köket..  Japp det gjorde han..så nu får vi snart den första koppen kaffe..den ska vi sitta o njuta av o småprata in dagen..
.
Hoppas ni får en mysig söndag..stllsam o rofylld o fylld av bra människor som gör er gott..kram
Detta var vad engelsson bakade igår..ett finskt bröd på potatis kornmjöl o ägg..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-10-09 21:15:28

Nu blev jag väldigt nyfiken på det där receptet. Jag googlade på Rieska och fick upp ett antal recept. Men inget med potatis i. Så om du vill och orkar får du gärna maila mig ett recept. Det är så sällan man hittar bröd med kornmjöl i.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej