Godermorgon ute i cybervärlden..

Publicerad 2011-10-01 09:50:56 i Allmänt,

alla mina bloggvänner.. Vilket fantastiskt sätt att umgås med människor egentligen..  Har ni tänkt på att bloggpromenaderna e som forna tiders promenader längs bygatan.. Man kikar in här o där o hälsar på människor..byter några ord o blir uppdaterad på vad som händer i deras liv..  Jag älskar min blogg o de människor jag fått in i mitt liv via den..mitt  liv hade varit mycket torftigare utan er..  Så mycket glädje o kraft man får av era kommentarer o synpunkter..
.
.
Dagen hittills har börjat bra..en promenad med Isabelle nästan direkt vi vaknade o sen frukost med henne o sambon.. Isabelle bakade LCHF-bröd igår..sk oopsies..på philadelphiaost ägg o fiberhusk..vansinnigt goda var de.. Jag har suttt o kikat runt på LCHF-recept nu på morgonen.. O hittade ett recept på hemmabyggda hamburgare som jag tänkte prova idag.. Och ostchips..det lät oxå spännande.. Så nu får vi se om det e gott oxå...
.
.
Nu vaknar resten av huset sakteliga..o ute kämpar solen mot molntäcket..vi får se vem som vinner.. Tycker nog att solen verkar vara på g ordentligt nu..
.
.
Nehe..lite fart på engelsson nu skulle inte skada..herrarna i huset har åkt för o hämta mer virke till vinden o kanske kommer de hem med ett slagbord engelsson hittade på en loppissida igår.. Sambon skulle kika på den i allafall..  Tycker det blir så trångt med det bordet jag har nu....
Funderar o funderar på vad vi ska ha för tapeter i matrummet..  Jag vill ha nåt ljust..o så en fondvägg i glad ton..  Ljus o glädje med andra ord..
Ja ja..engelsson har inte bråttom..bättre o leta tills man hittar det absolut rätta..
Nu ska jag i allafall sparka igång dagen..ha det fint alla..


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-10-01 11:31:52

Härligt med tapetfunderingar!! Här är det lugnt på den fronten men ska ta tag i stugan vid sjön till våren. Då firar den 20 år och är inte omtapetserad sen dess. Så nu ska det ske!

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-01 19:38:37

Vad härligt postitivt det låter! :) Så fort värken lindras så är det så väldigt mycket lättare att se ljust på tillvaron.



Smart jämförelse mellan bloggandet och den gamla tidens bygata. Fördelen med bloggandet är att man hittar vänner som inte behöver bo i ens direkta närhet. :) Minns inte hur vi hittade varandra, men jag är väldigt glad och tacksam över att du finns där på andra sidan skärmen.



Ha en fortsatt undebar helg, vännen. Bamsekramis! <3

Postat av: Jill

Publicerad 2011-10-01 22:31:45

Ja visst är bloggvärlden härlig. En hel massa nya människor man lärt känna, och visst är det skoj att vidga sina vyer och få följa människor man aldrig annars hade träffats. :-)



Hoppas du har en riktigt fin helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej